تجلیل از برگزیدگان مرحله مقدماتی بخش شفاهی بیست و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت واحد تهران مرکزی

همزمان با مراسم جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) از 60 نفر از برگزیدگان مرحله مقدماتی بخش شفاهی بیست و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.

به گزارش ایسکانیوز، به همت حوزه معاونت دانشجویی وفرهنگی واحد تهران مرکزی همزمان با میلاد با سعادت دومین اختر تابناک آسمان امامت وکریم اهل بیت(ع) مراسم تقدیر از برگزیدگان مرحله مقدماتی بخش شفاهی بیست ودومین دوره مسابقات قرآن وعترت ویژه استادان،دانشجویان وکارکنان در سطح واحد با حضور معاون دانشجویی وفرهنگی واحد،رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان تهران، دبیر هم اندیشی اساتید،مدیران، مسئولان وجمعی از کارکنان در نمازخانه ساختمان ستادی تهران مرکزی برگزار شد.

این گزارش حاکی است، حجت الاسلام والمسلمین طیبی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان تهران پیرامون مظلومیت امام حسن مجتبی(ع) ضمن اشاره به آن که امام حسن مجتبی(ع) از پدرش نیز مظلوم تر بود، بیان داشت: حضرت علی (ع) به لحاظ موقعیتی که نزد پیغمبر و اصحاب خود و به جهت جایگاهی که در بین مسلمانان داشت ویژگی خاصی داشت و مظلومیت امام حسن مجتبی (ع) مظلومیت خاصی است. بسیاری از بزرگان از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) هستند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: جزء افتخارات بزرگان علمای اسلام در دو قرن اول هجرت این بود که بسیاری از مفسرین قرآن، تاریخ نگاران و دانشمندان در شاخه های ادبیات ،شیمی، فیزیک و .... از شاگردان امامان و ائمه معصوم خصوصاً امام محمد باقر (ع) بودند.

ایشان خاطر نشان ساخت: در هیچ کجا دیده نشده است که حتی یکی از امامان از محضر استادی درس آموخته باشد، بلکه همه آنان از حضرت علی (ع) درس فراگرفته اند. خداوند به پیغمبر و ایشان نیز به حضرت علی (ع) علم می آموزد. حضرت علی (ع) می فرماید : پیغمبر هزار باب از علم را به من آموخت که از هر دری هزار باب باز می شود.

حجت الاسلام طیبی، در خاتمه سخنان خود به نقل از حضرت امام خمینی (ره) خطاب به فرزندش گفت:« پسرم مبادا نسبت به خواندن قرآن سست باشی به این بهانه که باید مفاهیم و معانی قرآن را یاد بگیری، قرائت عربی را اهمیت دهید، این مطلب که باید به سراغ مفاهیم و ترجمه برویم از وسوسه های شیطان است» بدون خواندن قرآن به جایی نخواهیم رسید.

200

کد خبر: 787159

وب گردی

وب گردی