شربت معده در روغن‌های سرخ‌کردنی

رئیس صنایع انجمن غذایی گفت: برخی سودجویان برای شفاف شدن روغن‌های سرخ کردنی به آن شربت معده اضافه می‌کنند که از نظر علمی کاملا غیر مجاز و رد شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛محمدحسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران با اشاره به استفاده از شربت معده در روغن‌های سرخ‌کردنی اظهار کرد: روغن‌های سرخ کردنی برای تهیه شیرینی و به خصوص زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان کاربرد دارد و بر طبق اصول بهداشتی باید هرچند وقت یکبار این روغن‌ها را باید تعویض کرد.

او عنوان کرد: در برخی از کارگاه‌های ساخت شیرینی متاسفانه از روغن‌های سرخ‌کردنی به دفعات فراوان استفاده می‌کنند و همین امر سبب سیاه شدن روغن می‌شود و متاسفانه بسیاری از افراد برای از بین بردن سیاهی‌های روغن و شفاف کردن آن شربت معده را با آن ترکیب می‌کنند.

عزیزی تاکید کرد: با ترکیب شربت معده با روغن‌های سرخ‌کردنی سبب رسوب سیاهی‌های موجود در آن شده و همین مسئله باعث بروز بیماریهای خطرناک مختلفی برای مصرف کنندگان می‌شود.

او اظهار کرد: استفاده فراوان از روغن سرخ‌کردنی خطر بروز سرطان را در افراد چند برابر می‌کند و اگر برای سرخ‌کردن روغن‌های سرخ‌کردنی از شربت معده استفاده شود خطر استفاده از آن برای افراد دو چندان می‌شود.

عزیزی گفت: باید بر روی کارگاه‌های تولیدی شیرینی‌جات کنترل ونظارت صورت بگیرد تا از مصرف روغن‌های فاسد برای تهیه شیرینی و به خصوص زولبیا و بامیه در این ماه جلوگیری شود.

او یادآور شد: هنگامی که از یک روغن به دفعات فراوان استفاده شود، رنگ آن کدر و همین مسئله باعث بروز سرطان‌های مختلف در بدن انسان می‌شود.

704

کد خبر: 787236

وب گردی

وب گردی