مهماندوست: حضور عمیدی، معتمد و پوریونس در آذربایجان شایعه است/ با آذربایجان روی کاغذ قراردادی ندارم

سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان گفت: حضور عمیدی، معتمد و پوریونس در آذربایجان شایعه است و عمیدی و معتمد به ایران باز می‌گردند.

رضا مهماندوست در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، در خصوص شرایط تیم آذربایجان در آستانه مسابقات جهانی تکواندو اظهار داشت: ما طبق روال قبل تمرینات خود را پیگیری می‌کنیم. همه تیم‌های دنیا نیز هدفشان در حال حاضر حضور در مسابقات قهرمانی جهان و کسب بهترین نتیجه است. ما همیشه عنوان کردیم آذربایجان جز تیم‌های مدعی مسابقات قهرمانی جهان نیست و هیچ ادعایی نداریم در کره‌جنوبی روی سکو می‌رویم اما با این حال تلاش خود را انجام می‌دهیم و می‌دانیم بهتر از ما نیز تیم در این مسابقات وجود دارد.

وی تصریح کرد: تیم‌هایی هستند که از ما نفرات بهتر، امکانات بیشتر و حتی زمان آماده‌سازی مناسب‌تری را پشت سر گذاشته‌اند تا تیمشان را منسجم‌تر و بهتر آموزش بدهند. مشکل من در آذربایجان این است که نیروی زیادی ندارم و متکی هستم به همان شاگردهایی که به صورت مداوم در حال کار با آنها هستم. حتی مربیان آذربایجان نیز نتوانستند بازیکن جدیدی را به من معرفی کنند و این باعث شده بار و فشار زیادی روی بچه‌های آذربایجان وجود داشته باشد و از لحاظ آسیب‌دیدگی و خستگی تحت فشار باشند. ما تمام تلاش خود را برای مسابقات جهانی انجام دادیم و آماده هستیم ببینیم در کره‌جنوبی چه اتفاقاتی می‌افتد اما هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست.

سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان یادآور شد: امکان دارد 16 مدال طلای زنان و مردان در مسابقات جهانی بین کشورهای مختلف تقسیم شود و دیگر مانند قبل نیست که همه مدال‌ها را کره‌جنوی کسب یا تعداد زیادی را ایران به دست بیاورد. تکواندو در حال حاضر بسیار پیشرفت کرده است و همه برنامه‌ریزی خود را برای کسب 4 مدال طلای مردان و زنان در المپیک انجام می‌دهند و هر تیم در کشور خود یک یا دو ستاره دارد تا بطور اتوماتیک مدال‌ها پخش شود و ما نیز از این قائده جدا نیستیم و با قدرت در مسابقات حاضر می‌شویم.

مهماندوست در خصوص شایعه حضور محمد باقری‌معتمد، امید عمیدی و دینا پوریونس در آذربایجان با توجه به انتشار عکس تمرین آنها با تیم آذربایجان گفت: اینها شایعه است. محمد باقری معتمد برای تماشای مسابقات کشورهای اسلامی همراه با امید عمیدی به آذربایجان آمده بود و از من خواهش کردند اگر امکان داشته باشد یک هفته‌ای با تیم آذربایجان تمرین کنند. من هم اعتقاد دارم این بچه‌ها طرد شده هستند و باید کمکشان کنیم. محمد باقری معتمد روز گذشته به ایران بازگشت و امید عمیدی نیز امروز قرار است بازگردد.

وی افزود: عمیدی چهار سال محروم است و چه دلیلی دارد آذربایجان با او مذاکره کند . کشوری حاضر نیست روی ورزشکاری که چهار سال محروم است و نمی‌تواند مسابقه بدهد سرمایه‌گذاری نمی‌کند . من این بچه‌ها را دوست دارم و آنها نیز به من علاقمند هستند و با توجه به سفر تفریحی که داشتند با ما نیز تمرین کردند. دینا پوریونس نیز یک سالی بود از من درخواست داشت یک هفته‌ای با تیم من تمرین کند اما من به کسی اجازه نمی‌دهم با تیمم تمرین کند . با این وجود به دلیل اینکه این بچه‌ها ایرانی هستند و قریب و تک افتاده هستند با این قضیه موافقت کردم. در حال حاضر نیز باقری معتمد و عمیدی جز مغضوبین فدراسیون تکواندو هستند و حتی فدراسیون پیگیر محرومیت عمیدی نیست تا با گرفتن وکیل و پیگیری محرومیت او را کاهش بدهد . پوریونس دو روز پیش به هلند بازگشت و باقری و عمیدی نیز دیروز و امروز به ایران باز می‌گردنند . ما ایرانی عادت داریم از روی بیکاری شایعه درست کنیم و دیگران را به جان هم بیاندازیم.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در خصوص قراردادش با تیم آذربایجان اظهار داشت: من با آذربایجان هیچ قراردادی روی کاغذ ندارم. این موضوع نیز مربوط به الان نیست و از روز اولی که من به این کشور آمدم هیچ قراردادی را جایی امضا نکردم و خیلی دوستانه قرار شد تا زمانی که می‌توانم به این کشور کمک کنم در خدمت آنها باشم و هر جایی که نتوانستیم نیز جدا شویم.

مهماندوست در خصوص پیش‌بینی عملکرد ایران در مسابقات جهانی تکواندو خاطر نشان کرد: در خصوص تیم ایران من نظری ندارم اما تکواندو ایران، تکواندو غنی و پرباری است که از مربیانی بسیار خوب و لیگ عالی برخوردار است و بازیکنان در آن آبدیده می‌شوند. به دلیل این پتانسیل‌ها است که تکواندو ایران جز تیم‌های مدعی است و می‌تواند نتایج خوبی بگیرد. من برای تیم ایران در مسابقات جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم نه تنها ایران بلکه هر تیمی زحمت بیشتری کشیده است مزد زحمات خود را دریافت کند.

603

کد خبر: 787290

وب گردی

وب گردی