برگزاری دومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران 

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران 9 تا 12 آبان ماه 96 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، هدف از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران ارائه الگوی مناسب صادرات غیرنفتی منطبق با ارزش‌ها و الگوی اسلامی-ایرانی به منظور فرهنگ سازی، رونق و تولید اشتغال و سوق دادن فضای کسب و کار و حضور بخش خصوصی و تعاونی و غیر دولتی در عرصه بین‌الملل و توسعه صادرات و افزایش مشارکت عمومی وتقویت میل به پیشرفت ملی است.

در این رویداد تدوین معیارها و شاخص‌های فعالیت نمایشگاهی صادرات محور، مبتنی بر قانون اساسی، رهنمودهای حضرت امام (ره) و تدابیر و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و قوانین موضوعه؛ ترویج و هنجارسازی محورهای منشور نمایشگاه با مشارکت فعال رسانه‌های گروهی، تریبون‌های گروهی، دستگاه‌های فرهنگی و عموم مردم و نیز استفاده از نظرات، پیشنهادات و همکاری عموم مردم به ویژه نخبگان و صاحب‌نظران اعم از تجار، صنعتگران، کارآفرینان، بازرگانان و شخصیت‌های علمی، دینی و فرهنگی در ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد.

رسالت برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران تحقق نقش بخش خصوصی و تعاونی در اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات غیر نفتی تا سقف اهداف منبعث از سند چشم انداز است.
طبق منشوری که در جلسه اختتامیه اولین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در سال 92 مصادف با روز ملی خلیج فارس پرده‌برداری و انتشار عمومی یافت. دبیرخانه تخصصی دائمی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از زمان انتشار این منشور ملزم و مکلف به پیگیری و تحقق اجرای آن با مساعدت و همکاری دستگاه‌های دولتی و اتاق‌های بازرگانی و تعاون و تشکل‌های اقتصادی و نخبگان سراسر کشور خواهد بود.

مأموریت های این رویداد شامل ایجاد اندیشگاه توسعه مناسبات اقتصاد مقاومتی و بستر سازی ایفای نقش و کسب سهم دیپلماسی اقتصادی در دیپلماسی رسمی کشور؛ تأسیس و راهبری باشگاه صادرکنندگان جهانی ایران اسلامی (بصاجا (؛ ایجاد دبیرخانه تخصصی دائمی و کوشش در راستای جهانی سازی آن؛ برگزاری دوره‌ای نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در تهران و سایر استان‌ها و بسترسازی برگزاری نمایشگاه‌های صادراتی در کشورهای هدف با کسب مجوزهای لازم و در راستای اهداف این سند؛ ایجاد نشان ملی (لگوی) نمایشگاه است.

همچنین راه‌اندازی نظام ارزشیابی توانمندی صادراتی و برگزاری جشنواره سالیانه و اعطای لوح و تندیس توانمندی صادراتی به شرکت‌ها واشخاص؛ تلاش در جهت جذب سرمایه گذاری در امر مطالعه، پژوهش، آموزش و ترویج توسعه صادرات و بازاریابی بین‌المللی صنایع مختلف در حد استانداردهای بین‌المللی؛ استفاده از فضای تبلیغاتی-اقتصادی به عنوان یک فرصت ملی برای تقویت پیشرفت اقتصادی ایران با رویکرد اقتصاد مقاومتی؛ شناسایی و معرفی بازارهای هدف برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان در سطح ملی و بین‌المللی از جمله دیگر مأموریت های این رویداد است.
نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران همچنین با رویکرد تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور ظرفیت‌سازی برای توسعه صادرات غیر نفتی؛ حمایت از شرکت‌های تعاونی و خصوصی و شبکه‌های تولیدی و تحقیقاتی جهت افزایش صادرات؛ حمایت از ایجاد مراکز عرضه و فروش و تجارت کالاهای ایرانی در عرصه بین‌الملل برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه شناسایی و دعوت از هیئت‌های تجاری خارجی جهت حضور و بازدید از نمایشگاه توسط کارشناسان حوزه بین‌الملل ستاد برگزاری براساس کشورهای هدف صادرات غیرنفتی جهت حضور و بازدید از نمایشگاه صورت می‌گیرد.

همچنین تجار و بازرگانان خارجی توسط تولیدکنندگان و صادرکنندگان جهت حضور و بازدید از به نمایشگاه معرفی و دعوت می‌شوند و فضای برگزاری نشست‌های B2B فی مابین تولیدکنندگان و صادرکنندگان با تجار و بازرگانان خارجی فراهم خواهد شد.

حضور و حمایت سازمان‌های زی‌ربط از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در توسعه صادرات غیرنفتی باتوجه به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی از جمله حمایت‌های است که از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

دومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 9 تا 12 آبان ماه 96 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب تهران برگزار می‌شود.

200

کد خبر: 787309

وب گردی

وب گردی