کوهکن : رئیس جمهور ملاحظه کاری را کنار بگذارد/نگاه جناحی سم مهلک برای انتخاب کابینه است

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد : افرادی برای کابینه دولت دوازدهم انتخاب شوند که از بن دندان به مبانی انقلاب و نیز حفظ هویت تاریخی و اسلامی اعتقاد داشته باشند.

محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص نحوه چگونگی تعیین اعضای کابینه دولت دوازدهم اظهارداشت : یکی از روش ها در انتخاب اعضای کابینه بررسی عملکرد وزرای دولت یازدهم است به این معنی که به صورت فرد به فرد وزا مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند؛ این نحوه انتخاب زیاد کارآمد به نظر نمی رسد زیرا تمام توان صرف ارزیابی وزرای می شود و شاید آنها گزینه نباشند واز سوی دیگر باعث می شود تا افراد شایسته و توانمند به حاشیه بروند .

وی ادامه داد : راه دیگری که برای انتخاب هیات وزیران پیشنهاد می شود و معقول به نظر می رسد همفکری با نمایندگان مجلس است البته کمتر رئیس جمهوری از این پیشنهاد استقبال می کند .

کوهکن با اشاره به اینکه نگاه جناحی به انتخاب وزیران در کابینه دولت جدید سم مهلک است ابراز داشت: با توجه به اینکه در کشور نظام حزبی قدرتمندی نداریم که ازسازوکار مناسبی برخوردار باشند و بتوانند در یک فرایند مشخص افراد کارآمد و شایسته حزبی خود را برای تصدی پست های اجرایی معرفی کنند اما به دلیل اینکه چنین سازوکار مشخصی در فضای کشور وجود ندارد ممکن است افرادی معرفی شوند که توانمندی لازم را نداشته باشند و این یک تهدید در انتخاب مدیران اجرایی است .

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار مراسم افطاری با مسئولان در خصوص معیارهای مدیریت صحیح کشور اظهار داشت : باید افرادی برای کابینه دولت دوازدهم انتخاب شوند که از بن دندان به مبانی انقلاب و نیز حفظ هویت تاریخی و اسلامی اعتقاد داشته باشند.

کوهکن با اشاره به اینکه در انتخاب کابینه به تجارب گذشته احترام گذاشته شود ادامه داد: از شاخص های دیگر در انتخاب وزرا باید هماهنگی بالای بین آنها در نظر گرفته شود و اگر این روحیه وجود نداشته باشد کار همدیگر را خنثی می کنند ودولت در رسیدن به اهداف تعیین شده ناکام خواهد ماند .

دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان با تاکید بر این نکته که رئیس جمهور در چهار سال دوم ملاحظه کاری را کنار بگذارد خاطر نشان کرد : رئیس جمهور محافظه کاری و ملاحظه کاری را نسبت به مسایل اقتصادی کنار بگذارد به ویژه اینکه در شرایط فعلی موضوعاتی همچون اشتغال ، موانع سرمایه گذاری و .. با توجه به حساسیتی که در این مسایل وجود دارد که دولت با شهامت باید نسبت به آن اقدام کند و با زبان ساده به مردم گزارش بدهد و واهمه ای از فشارها نداشته باشد .

304/300

کد خبر: 787378

وب گردی

وب گردی