شرایط لازم برای عبور زائر از مرز خسروی در اربعین امسال در حال فراهم شدن است

استاندار کرمانشاه گفت: تمامی شرایط لازم برای عبور زائر از مرز خسروی در حال فراهم شدن است.

به گزارش ایسکانیوز، "اسداله رازانی" در جلسه ستاد اربعین استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: مقرر شده در سال جاری تردد از مرز خسروی برای زائران اربعین به صورت محدود تا سقف 300 هزار نفر باز باشد.

وی با بیان اینکه ستاد مرکزی اربعین در جلسه ای اختصاصی در خصوص نحوه تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی تصمیم گیری خواهد کرد، گفت: در گذشته مرز خسروی از سوی ایران دارای امنیت خوبی بوده و اگر این چند سال مرز خسروی بسته شده به جهت شرایط ناامنی در آن طرف مرز بوده که خواست مسئولین و مقامات دو کشور بوده است.

وی با بیان اینکه در حال فراهم کردن شرایط و امکانات لازم برای تردد زوار در اربعین امسال از مرز خسروی هستیم، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به ارتباطات صورت گرفته امنیت لازم در مرز عراق برای تردد زائر از مرز خسروی برای اربعین امسال خوب پیش بینی شده و در جلسه ای که اخیراً در ستاد مرکزی اربعین برگزار شد بحث عبور زائر از مرز خسروی به عنوان یکی از دستورکارهای این جلسه بود.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: در این جلسه تاکید شد که امکان تردد زائر از این مرز قابل انجام است لذا ما باید در استان در جهت ایجاد زیرساخت های لازم در مرز خسروی برای تردد زائر در اربعین امسال تلاش کنیم که خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی در این راستا در استان صورت گرفته است.

وی از مسئولان ذیربط در استان خواست که نهایت اهتمام و تلاش خود را برای تسریع در ایجاد پارکینگ، گیت ها و در نظر گرفتن محل اسکان برای زائران در شهرستان قصرشیرین و دیگر شهرستان های همجوار این شهرستان در نظر بگیرند.

رازانی با بیان اینکه مسیر مرز خسروی نزدیکترین و مطلوب ترین مسیر با توجه به سابقه دیرین آن به عتبات عالیات است، گفت: کار تردد زائر برای اربعین امسال از مرز خسروی به صورت محدود انجام خواهد شد و در صورت پاسخ مناسب استان، اعزام زوار از این مرز در سال های آتی با حجم بیشتری انجام خواهد شد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس، وی همچنین گفت: قرار است بار تجاری مرزهای مهران، شلمچه و چزابه در ایام اربعین به بازارچه سومار به عنوان تنها مرز تجاری کشور با عراق در ایام اربعین سال جاری منتقل شود.

گفتنی است، در جلسه ستاد اربعین استان مسائلی مانند پارکینگ و نحوه اسکان زوار، فراهم شدن خدمات آب، برق و سرویس های بهداشتی، اوژانس، مسائل ترافیکی و جاده ای مرز خسروی برای تردد زائران اربعین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

701

کد خبر: 787424

وب گردی

وب گردی