پاسخ رئیس صندوق رفاه  به تجمع امروز دانشجویان در مقابل وزارت علوم

مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم پاسخ رد به سینه تجمع دانشجویان امروز در مقابل وزارت علوم زد.

ذوالفقار یزدان مهر، مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفتگو با ایسکانیوز درباره تجمع جمعی از دانشجویان در مقابل وزارت علوم گفت: حدود 48 نفر از دانشجویان در اعتراض به پرداخت حقوق ماهانه در مقابل وزارت علوم تجمعی صورت داده بودند که اعتراض آنها نسبت به تسهیلات پژوهانه بود که معتقد بودند باید حقوق ماهانه به آنها پرداخت شود.

پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجویان دکتری در محدوده وظایف صندوق رفاه نیست

وی افزود: این موضوع دو نکته مهم دارد، اول اینکه در محدوده وظایف صندوق رفاه قرار ندارد و از طرفی طرح این موضوع با روح نقشه جامع علمی کشور سازگار نیست. به این معنا که در نقشه جامع علمی کشور تاکید شده است که از پرداخت وام بلاعوض به دانشجویان خودداری شود.

او در ادامه با بیان اینکه در طی چهار سال اخیر وام ها هم از لحاظ کمی و هم کیفی حدود 200درصد افزایش داشته است، گفت: در صندوق رفاه به غیر از وام شهریه سایر وام ها پوشش داده می شود. همچنین حدود 110 میلیارد تومان از یارانه درآمد داشته ایم که این درآمد صرف ارتقای خوابگاه ها، سلف غذاخوری و غیره شده است.

وام 110میلیاردی در سال96

یزدان مهر گفت: در سال 93 بخش وام دکتری حدود 3میلیارد و 700 میلیون تومان بود که به دانشجویانی که امتحان جامع را گذرانده بودند، پرداخت شده بود، این مبلغ در سال 94 به 20 میلیارد تومان و در سال 95 نزدیک به 60 میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین در سال 96 حدود 110 میلیارد تومان شد و انواع تخفیف های دانشجویی به آن اختصاص داده شد.

مشاور وزیر علوم ادامه داد: به دانشجویان دکتری نیز هر سه ماه یک بار وامی پرداخت می شود که مجموع آن 33 میلیون تومان است، این وام در اقساط 60 ماهه و پس از دو سال تنفس بازپرداخت می شود. همچنین در کنار آن وام 3 میلیون تومانی ضروری هم پرداخت می کنیم.

وی افزود: از قبیل این وام های ضروری می توان به وام ودیعه مسکن که به دانشجویان نخبه ساکن در تهران 25 میلیون تومان و سایر شهرها 20 میلیون تومان تعلق می گیرد. همچنین به دانشجویان غیرنخبه متاهل در تهران 15 میلیون تومان، کلان شهرها 12 میلیون تومان وسایر شهرها 9 میلیون تومان تعلق می گیرد.

200/202

کد خبر: 787470

وب گردی

وب گردی