از مدل جدید بی ام و رونمایی شد

 شرکت بی ام و از سری 6 گرن توریسمو جدید پرده برداری کرد.

به گزارش ایسکانیوز، این خودرو که قرار است جانشین سری 5 جی تی شود، در مقایسه با نسل قبلی خود بسیار زیباتر شده است و طراحان بی ام و موفق شده‌اند مواردی در طراحی ظاهری که منتقدان زیاد به آن‌ها خرده گرفته بودند را برطرف کنند. در همین راستا، تیم طراحی طول خودرو را به 5091 میلی متر افزایش داده و ارتفاع آن را 21 میلی متر کاهش داده است. کاپوت عقب خودرو نیز باز طراحی شده و اکنون در مقایسه با سری 5 جی تی 64 میلی متر ارتفاع کم‌تری دارد.

در کنار ابعاد جدید، این خودرو همچنین به یک جلو پنجره بزرگ‌تر مجهز شده که در کنار چراغ‌های LED استاندارد زیبایی خاصی به قسمت جلوی خودرو داده‌اند. از دیگر موارد قابل توجه می‌توان به پنجره‌های بدون قاب، دریچه‌های گلگیرهای جلو و چراغ‌های عقب خاص آن اشاره کرد.

کابین خودرو عیناً مشابه سری 5 می‌باشد ولی صندوق عقب آن ظرفیت بیشتری معادل 610 لیتر دارد.

علاوه بر فضای بار بیشتر، سری 6 جی تی مجهز به صفحه نمایش 10.25 اینچی سیستم iDrive با کنترل اشاره‌ای و صوتی می‌باشد. این خودرو همچنین به یک سیستم رانندگی نیمه خودکار، سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو و صندلی‌های الکتریکی عقب مجهز شده است.

این خودرو زمانی که در ماه نوامبر سال جاری وارد بازار شود، همراه با سه موتور مختلف ارائه خواهد شد. مدل 630i گرن توریسمو به یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر مجهز می‌باشد که 256 اسب بخار نیرو و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس هشت دنده اتومات متصل شده که خودرو را قادر می‌سازد تا در 6.3 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت افزایش دهد.

خریدارانی که به دنبال مدلی قوی‌تر باشند می‌توانند نگاهی به 640i گرن توریسمو بیندازند که یک موتور 3 لیتری شش سیلندر با 337 اسب بخار نیرو و 450 نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو در نسخه دو دیفرانسیل صفر تا صد را در 5.3 ثانیه پر می‌کند.

در آمریکا، بی ام و 640i xDrive گرن توریسمو از پاییز امسال با قیمت پایه 69700 دلار وارد نمایندگی‌های بی ام و خواهد شد.

401

کد خبر: 787507

وب گردی

وب گردی