امضای یادداشت تفاهم استاندارد حلال بین ایران و ارمنستان

با حضور رییس سازمان ملی استاندارد ایران، تفاهم نامه صنعت حلال میان سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت توسعه اقتصادی جمهوری ارمنستان به امضا رسید.

به گزارش ایسکانیوز، در این تفاهم نامه که به امضای وحید مرندی مقدم، معاون سازمان ملی استاندارد ایران و امیل تاراسیان، معاون وزیر توسعه اقتصادی ارمنستان رسید، زمینه بهبود و تقویت روابط و گسترش همکاری دو کشور در زمینه­‌های گوناگون بر اساس روابط کهن و پایدار دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان فراهم خواهد شد.

این تفاهم نامه با هدف کاهش موانع فنی تجارت و افزایش حجم معاملات تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در زمینه صنعت حلال بر اساس استاندارد OIC/SMIIC امضا شد.

به موجب این تفاهم نامه، اطلاعات قانونی اداری و تجارب در زمینه مسائل اقتصادی و در خصوص محصولات غذایی و آشامیدنی ، برگزاری و بهره گیری از برنامه های آموزشی مشترک در خصوص آخرین روش­های بازرسی غذا و آشامیدنی حلال و اطلاعات در خصوص بازار محصولات غذایی و آشامیدنی مبادله می شود.

علاوه بر گسترش همکاری و ضوابط ارزیابی بازرسی و ممیزی حلال و تشویق بخش خصوصی در هر دو کشور برای ایجاد پروژه های اقتصادی مشترک، همکاری در خصوص حمایت از محصولات و شرکت­های غذایی و آشامیدنی داخلی ، شرکت در کارگاه ها ، سمینار ها و کنفرانس های مربوطه ، ترویج همکاری میان واحدهای تولیدی غذایی و آشامیدنی، ایجاد فرصت برای صدور نشان استانداردهای حلال جمهوری اسلامی ایران در جمهوری ارمنستان نیز صورت می گیرد.

401

کد خبر: 787513

وب گردی

وب گردی