اردوغان: بهاری که طرفداران فتح‌الله گولن در انتظار آنند هیچگاه نخواهد آمد

رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر طرفداران فتح‌الله گولن را به دست داشتن در کودتای نافرجام 15 ژوئیه متهم کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه شب گذشته در سخنانی در مراسم افطار در مجلس ترکیه گفت: به رغم آنکه نیروهای شبکه فتح الله گولن مرتکب اقدام خائنانه شدند،‌ مجلس ترکیه کاملا استوار ایستاده است و نمایندگان نیز به خدمات خود ادامه می دهند.

رئیس جمهور ترکیه افزود: ارتش و سازمان اطلاعات ترکیه همگی با قاطعیت و موفقیت بیشتر وظایف خود را انجام می دهند.

اردوغان تصریح کرد: پیوندها میان مردم ترکیه تقویت شده است و با امیدواری بیشتری به آینده نگاه می کنند اما خائنان طرفداران فتح الله گولن همگی در پشت میله های زندان روزهایشان را سپری می کنند.

وی گفت: به نمایش هایی که آنان در دادگاه ها اجرا می کنند، اهمیت ندهید. روزها، ماه ها و سال ها سپری خواهد شد اما بهاری که آنان انتظارش را می کشند هیچگاه نخواهد آمد.

اردوغان اظهار داشت: آنها به زودی درخواهند یافت که خبرهایی که به گوششان خوانده می شد، رویاها،‌ پیام ها و وعده هایی که به آنان داده می شد همگی دروغ و هذیان بود.

رئیس جمهور ترکیه گفت:‌ ما آنان را تعقیب می کنیم و در زمان و ساعت مقتضی اقدامات لازم را انجام می دهیم.

اردوغان در بخش دیگری از سخنرانی خود در این مراسم تغییرات در قانون انتخابات ترکیه را ضروری دانست و گفت:‌ باید با هدف تقویت دموکراسی و ارتباط مردم و نمایندگان مجلس همه پیشنهادات را به ویژه در زمینه تقسیم بندی حوزه های انتخابیه به مناطق کوچک تر بررسی کنیم.

رئیس جمهور ترکیه همچنین تغییرات در آیین نامه داخلی مجلس این کشور را ضروری دانست و خواستار تغییرات در آیین نامه داخلی مجلس ترکیه پیش از فرا رسیدن تعطیلات تابستانی مجلس ترکیه شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

306

کد خبر: 787591

وب گردی

وب گردی