حجت الاسلام ابراهیمی: هر کسی  در شبهای قدر به خدا توجه کند دست از اختلاف برمی دارد

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این که دین از سیاست جدا نیست، گفت: کل اعمال دینی سیاسی است از نماز جمعه تا حضور در مسجد؛ بنابراین اعمال شبهای قدر مهم است و اگر اشخاص بتوانند مسایل را درست تحلیل کنند جهت دهی سیاسی در این مراسمات بسیار اقدام مناسبی است.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این که در تمام دوران اسلام و قبل از اسلام لیالی قدر مورد توجه همه اولیا بوده است، در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، گفت: شب های قدر فقط مخصوص دوره پیامبر گرامی اسلام نیست، از گذشته تاریخ تمام انبیاء شب های قدر برایشان مهم بوده است.

وی ادامه داد: خداوند متعال شب های قدر را فرصتی برای بندگانش قرار داده در حدی که به آن لیله القدر می گویند؛فضیلت عملی که انسان در شب قدر انجام می دهد از هزار عمل در شب های دیگر بیشتر است، بنابراین با ثواب و پاداشی که خداوند قرار داده است برای آنها بندگان خدا با توبه، انفاق، خدمت به مردم و هر یک از کارهای نیک را انجام بدهند خیر من الف شهر است.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا در این شب ها صحبت های سیاسی هم شود، بیان کرد: کسی که سیاست بداند در این شبها می تواند صحبت کند، زیرا دین از سیاست جدا نیست. کل اعمال دینی سیاست است، نماز جمعه، نماز جماعت و حضور در مسجد سیاسی است، بنابراین اعمال در این شبها مهم است و اگر اشخاص بتوانند مسایل را درست تحلیل کنند جهت دهی سیاسی در این مراسمات بسیار کار خوبی است.

وی تصریح کرد: بهترین کاری که در این شبها بایستی انجام داد توجه ویژه به ساحت حضرت علی است، دعا بالاترین سلاح مومن و انبیا است، در این شبها از طریق دعا و نیایش به ذات حضرت ربوبی و از خداوند طلب مغفرت کردن بالاترین توصیه ای است که خداوند، پیامبر و ائمه داشتند.

ابراهیمی برای جلوگیری از تفرقه میان مردم و دولت گفت: توجه به خدا توحید است وقتی توحید به وجود آمد وحدت هم به وجود آمده است و همه راز و نیازها به یک سمت و قدرت نگاه می کنند. برای جلوگیری از تفرقه معتقدم هر کسی به خدا توجه کند دست از اختلاف برمی دارد.

خبرنگار: راضیه فراهانی

کد خبر: 787684

وب گردی

وب گردی