کمک 900 میلیون تومانی شهرداری  به 1600 مسجدفعال تهران  در ماه رمضان /تشریح جزئیات کمک ها

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، از کمک مالی و فرهنگی به ۱۶۰۰ مسجد فعال در تهران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز حجت الاسلام جواد صادق زاده با اشاره به حمایت های شهرداری تهران از مساجد در ماه مبارک رمضان، گفت: شهرداری در حوزه دین اقدامات بسیاری انجام داده است و بارها گفته ام شهرداری گوی سبقت در کمک به مساجد و تقویت فعالیت های دینی را از همه ارگان ها ربوده است.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان نیز کمک ها به مساجد از پیش از آغاز این ماه شروع شد؛ تمام شهرداران مناطق و نواحی اعلام آمادگی کرده بودند، بطوریکه از بحث نظافت مساجد و شستن فرش ها هم شهرداری حمایت کرده بود.

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران اضافه کرد: برگزاری جشنواره های مختلف مانند شمیم وحی، حمایت از گروه های قرآنی و دینی، برگزاری برنامه های مذهبی و تفریحی در بوستان ها و فرهنگسراها و... ، بخش دیگری از اقدامات مذهبی شهرداری تهران بوده است.

صادق زاده با اشاره به اقدامات مرکز فعالیت های دینی شهرداری در ایام ماه مبارک رمضان نیز گفت: مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران نیز به مناسبت ماه مبارک رمضان و لیالی قدر اقدامات مختلفی را انجام داده است؛ ما در گام اول به همه مساجد تهران یک پکیج فرهنگی دادیم.

وی توضیح داد: این پکیج شامل دو بنر اعمال لیالی قدر و ولادت حضرت مجتبی(ع) است. بنر اعمال لیالی قدر نیاز به مراجعه به کتاب را رفع می کند و اعمال و دعاها و... احادیث مناسبتی درباره این شب در آن درج شده است. همچنین به هر مسجدی جزوه هایی نیز درباره لیالی قدر، زندگی امام علی(ع)، امام حسن(ع) و... اهدا کردیم.

حجت الاسلام صادق زاده با اشاره به کمک های نقدی به مساجد نیز گفت: همچنین در این ایام به هر مسجد ۵۰۰ هزار تومان کمک کردیم، یعنی به ۱۶۰۰ مسجد فعال در تهران ۹۰۰ میلیون تومان کمک شده است. ضمن اینکه به ۶۲ مسجدی که در تهران به نام امام حسن مجتبی(ع) مزین هستند، به هر کدام یک میلیون تومان کمک کردیم.

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، افزود: ما در لیالی قدر هم به صورت مجزا پکیج های فرهنگی دیده ایم و شهرداری برای هر کمکی به مساجد اعلام آمادگی کرده است.

700

کد خبر: 787692

وب گردی

وب گردی