شوک به سرخابی ها/ رویدادهای ورزشی هفته

«صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی برای دومین بار پیاپی با کارلوس کی روش»؛ این مهمترین اتفاق این هفت روز ورزش بود که دیگر اتفاقات این هفته را در سایه قرار داد.

به گزارش ایسکانیوز، در این هفته رقابت های تیم ملی والیبال در لیگ جهانی با کسب دو برد خانگی و دو پله صعود در جدول رده بندی پیگیری شد. تیم بسکتبال با ویلچر زیر 23 سال که در رقابت های قهرمانی جهان شرکت داشت، دیدارهای خود را تا مرحله یک هشتم نهایی پیگیری کرد، هافبک پرسپولیس به قطر رفت، قلعه نویی هدایت ذوب آهن را بر عهده گرفت و از قهرمان جهانی کاراته کلاهبرداری شد.

همه این اتفاقات مهم و در خود توجه اهالی ورزش ورسانه بودند اما مهمترین اتفاق این هفته را تیم ملی فوتبال رقم زد که صعود قاطعانه ای به جام جهانی روسیه داشت.

مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش به شرح زیر است:

دو برد و دو پله صعود والیبال ایران در هفته دوم لیگ جهانی
تیم ملی والیبال ایران که هفته اول بیست و هشتمین دوره رقابت های لیگ جهانی را با دو شکست و یک پیروزی پشت سرگذاشته بود در نخستین بازی هفته دوم برابر بلژیک به برتری رسید. این دیدار جمعه شب در ورزشگاه آزادی برگزار شد و طی آن ملی پوشان کشورمان موفق به شکست ۳ بر ۲ حریف خود شدند. دومین دیدار تیم ملی والیبال در این هفته از رقابت های لیگ جهانی شنبه شب برگزار شد. در این دیدار شاگردان کولاکوویچ مقابل صربستان متحمل شکست ۳ بر یک شدند. آنها در سومین دیدار این هفته از مسابقات هم ۳ بر ۲ شاگردان ولاسکو در تیم آرژانتین را شکست دادند. بدین ترتیب تیم ملی والیبال این هفته از مسابقات لیگ جهانی را با دو پله صعود و ایستادن در رده هشتم به پایان رساند. البته این تیم در شب گذشته شکست سنگینی مقابل آمریکا داشت.

قلعه نویی سرمربی تیم ذوب آهن شد
تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در فصل هفدهم رقابت های لیگ برتر با هدایت امیر قلعه نویی به میدان خواهد رفت. قلعه نویی که فصل گذشته هدایت تراکتورسازی را برعهده داشت و توانست با این تیم به عنوان سومی لیگ برتر و عنوان دومی رقابت های جام حذفی دست پیدا کند، شنبه گذشته با حضور در محل باشگاه ذوب آهن قرارداد یک ساله اش را با این تیم امضا کرد. هدایت تیم ذوب آهن طی فصل گذشته رقابت های لیگ برتر بر عهده مجتبی حسینی بود. این تیم با هدایت حسینی به عنوان چهارم دست یافت.

سروش رفیعی از پرسپولیس به الخور رفت
هافبک تیم فوتبال پرسپولیس با قراردادی یک ساله به تیم الخور قطر پیوست. ۳۵۰ هزار دلار برای یک فصل که با آپشن هایی نظیر پاداش گلزنی و قهرمانی بالاتر هم می رود، منجر در قرارداد سروش رفیعی ذکر شده است. البته این بازیکن می تواند در صورت توافق مالی مجدد در این باشگاه بماند.

سقوط فرنگی کاران ایران در رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی
در جدیدترین رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی که به معرفی برترین فرنگی کاران ماه می ۲۰۱۷ میلادی اختصاص دارد، هیچ کشتی‌گیر ایرانی در بین نفرات اول تا سوم حضور نداشت. این رنکینگ پنجشنبه گذشته منتشر شد. در میان فرنگی کاران ایرانی حاضر در این رنکینگ فقط سعید عبدولی توانست در بهترین جایگاه برای ایران و در رده چهارم وزن ۷۵ کیلوگرم قرار گیرد. سایر فرنگی کاران کشورمان اما جایگاه قبولی در رنکینگ جدید اتحادیه جهانی کسب نکردند.

صعود تاریخی تیم ملی فوتبال به جام جهانی
تیم ملی فوتبال ایران که تا پیش از این چهار بار به جام جهانی راه پیدا کرده بود با برتری برابر ازبکستان برای پنجمین بار به این رقابت بزرگ راه یافت. دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی دوشنبه شب در ورزشگاه آزادی تهران که طی آن تیم ایران با برتری ۲ بر صفر صعود خود به جام جهانی را قطعی کرد. سردار آزمون(۲۳) و مهدی طارمی(۸۸) برای ایران گل زدند. شاگردان کارلوس کی روش در حالی به جام جهانی صعود کردند که چند رکورد را برجای گذاشتند. این تیم بدون باخت و بدون گل خورده به جام جهانی صعود کرد. تیم ملی ایران برای پنجمین بار به جام جهانی رفت و برای دومین بار پیاپی صعود کرد که این هم یکی دیگر از رکوردهای شاگردان کی روش است.

شماره «۴» خبرساز
کارلوس کی روش بعد از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان و صعود به جام جهانی روسیه، با پیراهن شماره ۴ در زمین به جشن و شادی مشغول شد. این شماره چهار که برای خیلی ها سوال برانگیز شده بود، حکایت از چهار دوره حضور کی روش در رقابت های جام جهانی داشت. با احتساب صعود به جام جهانی روسیه، این مربی تاکنون چهار بار به جام جهانی صعود کرده است. یکبار با پرتغال، یکبار با آفریقای جنوبی و دو بار با تیم ملی ایران. به همین دلیل وی پیراهن شماره چهار را همراه داشت.

کلاهبرداری به نام قهرمان کاراته
چندی پیش برخی افراد ناشناس با انتشار آگهی فروش یا اجاره منزل مسکونی در تهران با نام یکی از اعضای تیم ملی کاراته دست به کلاهبرداری زده و پس از دریافت وجه، تلفن خود را از دسترس خارج می کنند. این در حالی بود که این ملی پوش کاراته کرمانشاهی بود واصلا در تهران منزلی نداشت. ظاهرا اما کلاهبرداری به نام قهرمانان کاراته همچنان ادامه دارد. در واقع امیرمهدیزاده قهرمان کاراته جهان نیز قربانی بعدی بود که برخی افراد بخصوص افرادی که با وی آشنا بودند مبالغی را به حساب خانمی به نام ( ک-ز) واریز کرده اند.

این ملی پوش کاراته در این مورد گفت: طی یکی دو روز گذشته از طریق دوستان متوجه موضوع شدم و از فردی که قرار بود یکصد میلیون ریال به حسابی به نام فرد ذکر شده واریز کند، جلوگیری کردم. به زودی به تهران آمده و با ارائه مستندات لازم شکایت خود را تسلیم مراجه ذیصلاخ می کنم. وی از مردم خواست بی دلیل و مدرک به حساب افراد سودجو پول واریز نکرده و در حتما در مورد امور تجاری و معاملات خود بررسی و تحقیق لازم را داشته باشند.

شوک کاوه رضایی به استقلال
در حالی که کاوه رضایی در هفته های گذشته تاکید کرده بود شرطی برای ماندن در استقلال ندارد اما به یکباره این بازیکن چهارشنبه شب خبر حضورش در لیگ بلژیک را رسانه ای کرد. کاوه رضایی در حالی به تیم شارلوا پیوست که باشگاه استقلال با صدور بیانیه ای به شدت علیه این بازیکن موضعگیری کرد و نحوه جدایی این بازیکن را بی احترامی دانست.

601

کد خبر: 787760

وب گردی

وب گردی