تاکید اتحادیه اروپا برلزوم هماهنگی آمریکا در مورد تحریم‌های جدید علیه روسیه

اتحادیه اروپا روز جمعه بر لزوم هماهنگی با این اتحادیه در مورد تحریم های جدید سنای آمریکا علیه روسیه تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، این تاکید اتحادیه اروپا در مورد لزوم هماهنگی ها میان این اتحادیه و آمریکا بر سر تحریم ها علیه روسیه در حالی انجام شده که سنای ایالات متحده طرح اعمال تحریم های جدید علیه روسیه را تصویب کرده که پاسخ تندی از سوی آلمان به همراه داشته است.
در همین حال سخنگوی کمیسیون اروپا به خبرگزاری رویترز گفت: این مهم است که درباره هر گونه تدابیر جدید احتمالی برای تضمین تاثیر جهانی آن و همچنین حفظ اتحاد میان هم پیمانان در مورد تحریم ها، میان شرکای بین المللی هماهنگی ایجاد شود.
سناتورهای آمریکایی روز پنج شنبه تحریم هایی را علیه روسیه به اتهام مداخله این کشور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا تصویب کردند. این اقدام سنای آمریکا نگرانی هایی را برای آلمان ایجاد کرده است. این اقدام آمریکا با شرکای اروپایی اش هماهنگ نشده بود.
به گزارش ایرنا، همزمان با اقدام سنای آمریکا در تصویب قانون تحریم های جدید علیه روسیه، کاخ کرملین در مورد پیامدهای این اقدام به واشنگتن هشدار داد.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: این گام سناتورهای آمریکایی امکان تشدید تحریم های دو کشور علیه یکدیگر را به وجود آورده است.

منبع: ایرنا

۳۰۵

کد خبر: 787837

وب گردی

وب گردی