انتقال دانشجویان به خوابگاه‌های دیگر، راهکار پیشنهادی دکتر خواجه

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با تاکید بر اینکه به صورت شبانه‌روزی در تلاش برای حل مشکل سیستم سرمایشی خوابگاه حضرت معصومه (س) هستیم، گفت: انتقال دانشجویان به خوابگاه‌های دیگر، تنها راه‌ حل مساله است و از دانشجویان عزیز انتظار دارم برای حل مساله، همراهی کنند.

دکتر غلامحسین خواجه دراین‌باره اظهار کرد: از روزی که سیستم خنک‌کننده خوابگاه دختران دانشگاه با مشکل مواجه شد، بنده و دیگر همکاران به صورت مستمر و شبانه‌روز پیگیر حل مشکل بوده‌ایم و متخصصان بسیاری را برای حل مشکل روانه خوابگاه کرده‌ایم. مساله‌ای که وجود دارد این است که حل مشکل چیلر (سیستم خنک‌کننده) خوابگاه زمان‌بر است و برای انجام این کار، خوابگاه باید تخلیه باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز فصل امتحانات است و دانشجویان محترم دانشگاه دغدغه امتحانات را نیز دارند و ما وظیفه داریم بهترین شرایط را برای آن‌ها فراهم کنیم. در اتفاق پیش‌آمده و اعتراض‌های دانشجویی، هم دانشجویان محترم کاملا حق دارند و هم ما به‌عنوان مسئولان فراهم کردن شرایط مناسب برای دانشجویان، غافلگیر شدیم؛ زیرا بر اساس برنامه از قبل تنظیم‌شده، بنا بر این بود که در پایان ترم و با عزیمت دانشجویان به شهرهای خود، سیستم خنک‌کننده تعویض شود که دمای هوا آن‌هم در خردادماه به شدت افزایش یافت و سیستم خنک‌کننده نیز با مشکل مواجه شد.

خواجه تصریح کرد: دانشجویانی که دو شب گذشته مقابل خوابگاه تجمع کردند، مثل فرزند خودمان هستند و در این دو شب، بنده و دیگر همکاران نیز در کنار آن‌ها بوده‌ایم و به راه‌های مختلفی برای حل مشکل اندیشیده‌ایم. نخستین راه حل مقطعی مشکل که از سوی کارشناسان فنی پیشنهاد شد، استفاده از یخ برای خنک کردن چیلر بود که این کار با صرف هزینه زیاد در روزهای گذشته انجام شد. اقدام دیگری که پیگیری شد، آماده‌سازی فضای کتابخانه، سالن ورزشی و دیگر مکان‌های عمومی برای استقرار دانشجویان بود که این کار نیز انجام شد.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: خوابگاه نور با ظرفیت 220 نفر نیز برای دانشجویان فراهم شده و امکان انتقال دانشجویان عزیز به این مکان فراهم است؛ همچنین در پی مذاکراتی که با شرکت نفت انجام شد، محل اسکانی از سوی این شرکت در منطقه برومی در اختیار دانشگاه قرار گرفت تا دانشجویان به‌صورت موقت به این مکان منتقل شوند و قطعا در صورت این انتقال، شرایط برای تردد ایمن دانشجویان نیز فراهم خواهد شد.

خواجه گفت: بنده برای همه دختران عزیزم در خوابگاه حضرت معصومه (س) احترام بسیاری قائل هستم و تمام تلاش خود را خواهم کرد که در شان این عزیزان با آن‌ها رفتار شود. از سویی نیز از همه دانشجویان فرهیخته دانشگاه شهید چمران اهواز انتظار دارم مانند همیشه با مسئولان دانشگاه همراهی و همدلی داشته باشند تا بتوانیم مشکل را حل کنیم.

200

منبع: ایسنا

کد خبر: 787857

وب گردی

وب گردی