احدی: حسینی با استفاده از منتقدان به دنبال تبرئه خود است/ فدراسیون بوکس باید پای جوانگرایی بماند

سرمربی سابق تیم ملی بوکس گفت: حسینی به دنبال این است با استفاده از منتقدین خود را تبرئه کند.

اکبر احدی در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، در خصوص شرایط بوکس ایران اظهار داشت: مسئولان فدراسیون بوکس جوانگرایی را اشتباه انجام دادند و اعتقاد داشتند یک تیم جوان را بدون تجربه به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کردند در حالی که در این تیم برخی نفرات سابقه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را داشتند. سالار غلامی، سجاد کاظم‌زاده حضور در مسابقات جهانی را تجربه کردند و اینگونه نبود که خیلی بی تجربه باشند.

وی تصریح کرد: درست است یک تحول در ترکیب تیم ما اتفاق افتاده بود اما ای کاش در کنار این نفرات از بوکسورهای باتجربه نبز استفاده می‌کردند تا حداقل در مسابقات آسیایی و کشورهای اسلامی 2 یا 3 مدال را کسب می‌کردیم و با دست پر باز می‌گشتیم. این اتفاق باعث می‌شد هم رنکینگ بوکسورهای ایرانی پایین نیاید و هم به رتبه‌های 15 ، 16 آسیا سقوط نکنیم. نتیجه‌گیری ما می‌توانست باعث تغییر نگاه داوران، هیئت برگزاری مسابقات و حتی مسئولان بوکس آسیا شود.

سرمربی سابق تیم ملی بوکس ایران یادآور شد: با موفقیت بوکس نگاه مسئولان وزارت ورزش نیز به این رشته عوض می‌شد و برای تعیین بودجه مسابقات آسیایی جایگاه بهتری برای این رشته در نظر می‌گرفتند. در حال حاضر با وجود کسب یک برنز در آسیا قطعا فدراسیون بوکس در جایگاه دو یا سوم رشته‌های مدال‌آور قرار می‌گیرد و در مسابقات آسیایی سهمیه کمتری برای این رشته در نظر می‌گیرند. در دوره گذشته ابتدا به ما 4 سهمیه تعلق گرفت که ما با پافشاری آن را تبدیل به 6 سهمیه کردیم و در نهایت نیز 3 مدال به دست آوردیم.

احدی در خصوص احتمال بازگشت نفرات قدیمی به تیم ملی عنوان کرد: ای کاش این کار قبل از مسابقات آسیایی انجام می‌گرفت اما حالا که کاری را شروع کردند پای آن بایستند و تا آخرش آن را ادامه بدهند. فدراسیون با کسب یک برنز در مسابقات قهرمانی آسیا تاوان خود را داد اما اگر واقعا برای این جوانگرایی برنامه دارند تا مسابقات آسیایی ادامه بدهند و به جوانان بها بدهند تا نتیجه خوب کسب کنند. این کاری بود که ما در مسابقات آسیایی دوحه قطر انجام دادیم و نتیجه خوبی نیز گرفتیم. فدراسیون مربی خارجی استخدام کرده است و دست به جوانگرایی زده و حالا نیز باید از آنها حمایت کنند.

وی در خصوص بازگشت منتقدین به قدراسیون بوکس و اینکه به شما پیشنهادی در این زمینه داده نشده است، گفت: خدا را شکر به من پیشنهادی ندادند و اعتقاد دارم من در این مدت هر چیزی که حق و حقیقت بوده است را مطرح کردم و با کسی نیز کاری ندارم . به دنبال این نیستم که به فدراسیون بروم و کسی نیز به من نگفته است به فدراسیون بوکس نباید برگردی اما بعد از المپیک و عدم نتیجه‌گیری تیم ملی احساس کردم باید بروم. خیلی‌ها با وجود عدم نتیجه‌گیری با پررویی می‌مانند و تازه پررو تر هم می‌شوند و با لحن طلبکارانه صحبت می‌کنند اما من بعد از عدم نتیجه‌گیری دیدم تا همین جا برای من کافی است و اجازه بدهم جوانترها بیایند تا شاید تیم ما بهتر نتیجه بگیرد .

سرمربی سابق تیم ملی در خصوص بازگشت منتقدین تصریح کرد: حسینی با بازگرداندن و استفاده از منتقدین زرنگی کرده است تا باز هم در صورت ناکامی بگوید مشکل مدیریت من نیست و در جای دیگری قرار دارد و اگر هم نتیجه گرفت از این اقدام تعریف کند. حسینی به دنبال این است با این کار خود را تبرئه کند اما من معتقدم باید به همین روند جوانگرایی ادامه بدهد . من خیلی در خصوص مشکلات فدراسیون صحبت کردم اما متاسفانه گوش نمی‌دهند و جبهه می‌گیرند.

احدی یادآور شد: در حال حاضر در فدراسیون بوکس یک نفر تصمیم می‌گیرند و همه کارها در اختیار حسینی است. حسینی شده است رئیس کمیته داوران، کمیته مربیان، کمیته فنی، مدیر تیم‌های ملی و نایب رئیس فدراسیون که نتیجه آن نیز می‌شود کسب یک برنز در مسابقات قهرمانی آسیا که اصلا مناسب نیست.

وی در پایان در خصوص وضعیت احسان روزبهانی خاطرنشان کرد: فدراسیون بوکس از یکسال قبل از المپیک احسان روزبهانی را رها کرد و این در حالی بود که اگر به او می‌رسیدند و مانند رشته‌های دیگر او را حمایت و برای او ارزش قائل بودند شاید در حال حاضر مدال المپیک بر گردن روزبهانی بود.

603

کد خبر: 787866

وب گردی

وب گردی