بیمارستان سراب به زودی  افتتاح می شود

وزیر بهداشت با اشاره به چهاردهمین سفر خود به استان آذربایجان شرقی، مهمترین اهداف سفر خود را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید حسن هاشمی در تبریز، اظهار داشت: خوشبختانه در هر یک از سفرهایی که به این استان داشتیم، چندین خدمت جدید در حوزه سلامت به مردم ارائه شد و از تمام مسئولان استان و رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تشکر می کنم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه برای اولین بار در استان آذربایجان شرقی، کلینیک تخصصی سطح 3 ارجاع دندانپزشکی با ارائه خدمات 24 ساعته برای بیماری های دهان و دندان افتتاح می شود، افزود: اگر فردی در طول شبانه روز به ویژه ساعات شب، دچار مشکلات دندانپزشکی شود، این مرکز آماده ارائه خدمات است و راه اندازی این مراکز، خدمت بسیار ارزشمندی در وزارت بهداشت است و ساخت این مراکز در تمام مراکز استانها آغاز شده است.

دکتر هاشمی یکی از پروژه های مهم دیگر استان آذربایجان شرقی را افتتاح مرکز تغذیه وریدی نوزادان عنوان کرد و گفت: در این مرکز برای کودکان کمتر از 800 گرم که در دوران گذشته از بین می رفتند، تغذیه وریدی انجام می شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: نمازخانه ستاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز که نوسازی شده بود، به بهره برداری رسید و مسئولان این دانشگاه در عین حال که به ساخت و ساز و توسعه زیرساخت های حوزه سلامت توجه ویژه ای دارند ، به مسائل فرهنگی نیز بی توجه نیستند.

دکتر هاشمی یکی دیگر از پروژه های مهمی که در این سفر افتتاح شد را مرکز رصد سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز عنوان کرد و گفت: در این مرکز، کل بخش های اورژانس بیمارستانهای سراسر استان به لحظه، رصد می شوند و در صورت کمبود امکانات، به سرعت تامین می شوند همچنین مراکز بهداشتی به این مرکز متصل هستند و در صورتی که یک بیماری در یک منطقه فراگیر شود، بلافاصله متوجه خواهند شد و به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

وزیر بهداشت یادآور شد: یکی از مزیت های مرکز رصد سلامت در استانها این است که با مانیتورینگ می توانند، بیماران را به سمت بیمارستانها و بخش های اورژانس بیمارستانی خلوت، هدایت و راهنمایی کنند و در صورت بروز هر مشکلی، تیم های دانشگاه ها، به سرعت حضور پیدا کنند و مشکلات را بررسی کنند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: البته منظور از رصد سلامت این است که مردم ایران بتوانند به روز از بار بیماری ها، نوع بیماری ها، توزیع جغرافیایی آن و اقدامات مورد نیاز آگاهی پیدا کنند و بهداشت محیط نیز به این سامانه اضافه خواهد شد و تمام مراکز اقامتی، هتل ها، اغذیه فروشی ها، رستورانها و کارخانجات مواد غذایی در سطح کشور، دارای امتیاز می شوند.

دکتر هاشمی در خصوص رصد بیماری ها در کشور نیز اظهار داشت: امروز به طور دقیق می دانیم که در کشور چه تعداد مادر باردار، بیمار دیابتی، میزان اضافه وزن و چاقی و بیماری های نادر وجود دارد و برنامه طراحی شده نیاز به زیرساخت الکترونیک دارد که تا قبل از پایان دولت یازدهم، رصدخانه اصلی سلامت که در سایت وزارت بهداشت قرار دارد، توسط رییس جمهوری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

دکتر هاشمی از افتتاح بیمارستان سراب در آینده ای نزدیک، خبر داد و گفت: خدمات بهداشتی و درمانی صرفا در تبریز متمرکز نیست بلکه توزیع خدمات و امکانات را از شهرستانهای استان آغاز کردیم و در سال آخر دولت، به گسترش فعالیت ها و خدمات در تبریز پرداخته ایم بنابراین هدف گیری و جهت گیری ما عمدتا در شهرستانها به ویژه مناطق محروم است.

وزیر بهداشت در پایان گفت: مجتمع فرهنگی، رفاهی امید نیز با داشتن بخش هایی همچون مشاوره و مرکز سلامت دانشجویی، سلف سرویس دانشجویان و کانونهای فرهنگی در این سفر به بهره برداری رسید.

701

کد خبر: 787896

وب گردی

وب گردی