بررسی" مقالات کلیدی نشانه‌شناسی" در شهر کتاب مرکزی

نقد و بررسی کتاب « مقالات کلیدی نشانه‌شناسی» سه‌شنبه سی خرداد ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب با حضور فرزان سجودی، امیرعلی نجومیان و فرزانه دوستی برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شهر کتاب، نشست هفتگی شهر کتاب روز سه‌شنبه سی خرداد ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب « مقالات کلیدی نشانه‌شناسی» اختصاص دارد و با حضور فرزان سجودی، امیرعلی نجومیان و فرزانه دوستی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

نشانه‌شناسی حاصل درک نوینی از نسبت میان زبان و واقعیت است و می‌توان آن را بررسی، تحلیل و تفسیر کنش دلالت‌پردازی پدیده‌های جهان انگاشت.

به تازگی کتاب «مقالات کلیدی نشانه‌شناسی» با گزینش و ویرایش امیرعلی نجومیان و به همت انتشارات مروارید منتشر شده است. مجموعه مقالات این کتاب برای نخستین بار در ایران، داستان نشانه‌شناسی را در صد سال اخیر به روایت مقالات کلیدی نشانه‌شناسان تاثیرگذار به نمایش گذاشته است.

روضه‌الانوار، منظومه‌ای عرفانی ـ اخلاقی است که خواجوی کرمانی نظیره‌ای برای مخزن‌الاسرار نظامی گنجوی سروده و این منظومه در استواری و سلامت زبان، لطف معنی و حسن تنظیم از معروف‌ترین و موفق‌ترین نظیره‌های مخزن‌الاسرار است.

نوزدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی خواجوی کرمانی در روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ساعت ۱۶:۳۰ به تحلیل و بررسی جایگاه روضه‌الانوار در میان مثنوی‌های تعلیمی فارسی اختصاص دارد که با سخنرانی مریم حسینی، عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

502

کد خبر: 787905

وب گردی

وب گردی