انصارالله شورای امنیت رامسئول عواقب تجاوزعربستان به یمن دانست

محمد عبدالسلام سخنگوی انصار الله یمن، شورای امنیت را مسئول عواقب تداوم تجاوز به یمن دانست ودرخواست ازاین کشور درباره عدم دفاع از خود را خارج از عقل و منطق و خلاف قانون خواند.

به گزارش ایسکانیوز، شبکه خبری المسیره،عبدالسلام روزشنبه افزود: شورای امنیت درجلسات بررسی مساله یمن خود هر بار با صدور بیانیه های تشویق کننده متجاوز به تداوم حمله ها ومحاصره موجب افزایش مصائب میلیون ها یمنی می شود و امیدها برای راه حل سیاسی و برقراری صلح عادلانه را که ضامن حاکمیت یمن و کرامت مردم این کشور باشد تضعیف می کند.
وی تاکید کرد: ارتش و کمیته های مردمی به طور کامل و قانونی حق پاسخ به تجاوزهای عربستان و ائتلاف عربی همراه آن را با هر وسیله ای دارند همانطور که مردم یمن مانند دیگر ملت ها حق دفاع از خود در صورت قرار گرفتن در معرض تجاوزی که حال و آینده آن را تهدید می کند دارد.
عبدالسلام افزود : شورای امنیت که خود را مسئول حفظ امنیت و صلح بین المللی می داند باید بداند که تجاوزعربستان، امارات وهم پیمانان آن ها وکمک های تسلیحاتی ومالی آمریکا به آن دو، در برابر چشمان جهان امنیت وصلح بین المللی را تهدید می کند.
وی اظهار داشت: بد شدن اوضاع بهداشتی وافزایش مصائب یمنی ها با شیوع بیماری کشنده و با لکه ننگی بر پیشانی جامعه بین المللی است که ادعای انسانیت وحقوق بشر می کند است درحالی که با بی طرفی خود نسبت به تداوم تجاوز عربستان وتدوام محاصره زمینی هوایی و دریایی، روزانه موجب مرگ شمار زیادی از افراد می شود.
سخنگوی انصارالله نیروهای متجاوز را مسئول به تعطیل کشاندن گفت وگوی سیاسی برای تداوم تجاوز ومحاصره وممنوعیت فعالیت فرودگاه بین المللی صنعا و جلوگیری از پرداخت حقوق کارمندان به هدف به سازش کشیدن مردم یمن و دست برداشتن از کرامت خود که به هیچ وجه پذیرفتنی نیست دانست.
عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد .این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

منبع: ایرنا

305

کد خبر: 787941

وب گردی

وب گردی