ساخت قطعه یک آزادراه تهران-شمال ۲۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دربردارد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: ساخت تونل البرز در قطعه دو آزادراه تهران شمال به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر تا یک سال آینده به پایان می رسد.

به گزارش ایسکانیوز، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهور از قطعه یک آزادراه تهران –شمال در جمع خبرنگاران در خصوص این آزادراه گفت: قطعه یک به طول ۳۲ کیلومتر است که عملیات پیچیده و منحصر به فردی داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این مسیر در مجموعه رفت و برگشت ۳۲ کیلومتر تونل داریم، افزود: از دو سال پیش با حضور پیمانکار چینی کار به شش پیمانکار ایرانی واگذار شد تا پیش از ورود پیمانکار ایرانی به این پروژه تنها ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در طول این دو سال به ۸۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تا به حال هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این آزادراه هزینه شده است، ادامه داد: برای تکمیل ۱۵ درصد باقی ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز داریم.

خادمی در خصوص قطعه دوم این آزادراه که امروز ساخت آن با حضور معاون اول رئیس جمهور کلید خورد، گفت: قطعه دو نیز شش بخش پیچیده دارد که یکی از آنها تونل البرز به طور ۶ هزار و ۴۰۰ متر طولانی ترین تونل ایران است. عملیات ساخت تونل البرز چند سالی است که شروع شده و هزار و ۲۰۰ متر از حفاری بخش شرقی آن باقی مانده که تا یک سال آینده به پایان می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص قطعه دوم آزادراه تهران-شمال گفت: این قطعه به طول ۱۶ کیلومتر شامل یک دستگاه تونل البرز به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر است که به چهار پیمانکار واگذار شده است. برای تکمیل قطعه دوم دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص عوارض این آزادراه تصریح کرد: عوارض باید پس از بررسی هزینه صرف شده و زمان بهره برداری محاسبه شود که در حال حاضر معلوم نیست میزان آن چه رقمی خواهد شد.

منبع: مهر

401

کد خبر: 788045

وب گردی

وب گردی