آمادگی 25 هزار پایگاه تابستانی/راه اندازی سامانه اوقات فراغت

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی سامانه اوقات فراغت در امسال برای اولین بار خبر داد و گفت: همه دانش آموزان با ثبت نام در سامانه اوقات فراغت می توانند به 25 هزار پایگاه تابستانی اوقات فراغت مراجعه کنند.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی علی اکبرزاده، در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان دارید و چه تعداد پایگاه برای آن ها فراهم است؟، اظهارکرد: برنامه داریم امسال 25 هزار پایگاه تابستانی را برای اوقات فراغت دانش آموزان ایجاد کنیم.

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ابنکه باید بتوانیم 25 هزار پایگاه تابستانی را برای امسال ایجاد کنیم، ادامه داد: در سال 95 نسبت به سال 94 در بحث ایجاد پایگاه ها 11 درصد افزایش داشتیم اگر امسال نیز بتوانیم به عدد 25 هزار پایگاه برسیم حدود 11 درصد در سال 96 نسبت به سال 95 افزایش خواهیم داشت.

وی از راه اندازی سامانه اوقات فراغت در امسال برای اولین بار خبر داد و گفت: همه دانش آموزان با ثبت نام در سامانه اوقات فراغت می توانند به پایگاه های مروبطه مراجعه کنند.

علی اکبرزاده افزود: راه اندازی سامانه اوقات فراغت باعث خواهد شد آمار ما به روز شود همچنین می توانیم از اطلاعات لازم در زمینه های مختلف با خبر شویم.

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد: با استفاده از اطلاعاتی که از سامانه اوقات فراغت می توانیم دریابیم می توان در انتهای تابستان فعالیت های پیرامون اوقات فراغت را استخراج کنیم و برای سال آینده برنامه ریزی دقیق تر و درست تری داشته باشیم.

وی ادامه داد: در بسیاری از استان ها موضوع اوقات فراغت جز دستور کار شورای برنامه ریزی استان با حضور استاندار قرار گرفته و این جلسات تشکیل شده است این آمادگی ایجاد شده برای اینکه تابستان بانشاطی را آغاز کنیم.

علی اکبرزاده با بیان اینکه امسال شعار دانش آموز یک مهارت را دنبال می کنیم، اظهار کرد: هماهنگی با سازمان فنی و حرفه ای در زمینه همکاری پیرامون در اختیار گذاشتن مربی متخصص و ارائه گواهینامه پایان دوره مهارتی انجام شده است.

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته این سامانه در 6 استان راه اندازی شد، سایر استان ها نیز به جرگه آزمایش پیوستند و تقریبا در تمام کشور به طور آزمایشی این موضوع اجرا شد.

وی گفت: به دلیل نتیجه مثبت راه اندازی این سامانه امسال این موضوع به طور قطعی وارد برنامه ها شد تا تمام دانش آموزان، مربیان، مدیران مدارس و متولیان از این سامانه استفاده کنند.

منبع: معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش

200

کد خبر: 788051

وب گردی

وب گردی