برگزاری محفل انس با قرآن کریم در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص )  واحد تهران مرکزی

به همت حوزه معاونت دانشجویی وفرهنگی واحد تهران مرکزی محفل انس با قرآن کریم در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) واحد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم دکتر اردشیر سنایی معاون دانشجویی و فرهنگی واحد تهران مرکزی در سخنانی ضمن تشریح برنامه های وِیژه ماه مبارک رمضان توسط حوزه فرهنگی دانشگاه تصریح کرد: ماه رمضان ماه قرآن است و حوزه معاونت دانشجویی وفرهنگی واحد تهران مرکزی در ماه مبارک رمضان و در آستانه لیالی قدر برنامه های ویژه ای را تدارک دیده اند و تا پایان ماه مبارک رمضان اجرایی خواهد شد.

وی افزود: قرآن همواره جزء ارکان برنامه های معاونت دانشجویی وفرهنگی واحد بوده و از اولویت ومعنویت خاصی برخوردار است و باید محافل انس با قرآن، نشست های تخصصی و سخنرانی های مرتبط با قرآن افزایش داده شود تا از آنها درس زندگی بیاموزیم.

سنایی با تاسی بر سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین روز از بهار قرآن در ماه مبارک رمضان در دیدار با فعالان قرآنی مبنی بر اینکه «بذر مبارک قرآن در این سرزمین پاشیده شده است و امروز فضای عمومی کشور با قرآن آشناست.» افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشرفتهای محسوس در حرکت قرآنی کشور را «هنر انقلاب و نظام اسلامی » خواندند و افزودند «با وجود این پیشرفتها ، هنوز در اول راه هستیم و جلسات قرآنی باید مقدمه ای برای انس با قرآن و قرآنی شده ذهنیت عمومی مردم باشد.

معاون دانشجویی فرهنگی واحد تهران مرکزی، انس با قرآن را موجب یافتن پاسخهای درست به سوالات فراروی زندگی بشر دانست و گفت : در جامعه ای که به سمت آرمانها حرکت می کند، هزاران سوال درباره نوع ارتباطات و رفتار، نوع موضع گیری ها و دوستی ها و دشمنی ها و نوع برخورد با امور دنیوی پیش می آید که قرآن برای تمام این سوالات پاسخ دارد.

وی افزود: حضرت آیت الله خامنه ای علت بدبختی و گمراهی بشر و دنیای امروز را پاسخ های غلط و انحرافی به این سوالات خواندند و نجات از این گرفتاریها را در گرو هدایت قرآنی دانستند.

سنایی به جمله ای از رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که فرمودند : «در تلاوت قرآن ، اوج و فرود و لحن باید به گونه ای باشد که معانی و مفاهیم آن به شنونده منتقل شود»، بنابراین باید هرچه بیشتر با قرآن مأنوس شد و زبان قرآن را فرا گرفت.

وی در خاتمه اظهار داشت: همه ما باید جزء خدمت گزاران قرآن باشیم.

از دیگر برنامه های این محفل نورانی می توان به: قرائت قرآن کریم توسط قاریان بین المللی، اجرای تواشیح گروه آل طه، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز به برگزیدگان و برپایی سفره ضیافت افطاری اشاره کرد.

200

کد خبر: 788158

وب گردی

وب گردی