تصویر ولوو XC40 رونمایی شد

ولوو که اکنون عرضه سری 90 را تکمیل کرده وXC60 جدید را نیز معرفی کرده  است اکنون بر رسیدن به برنامه های استراتژی خودروی کوچک ولوو برای XC40 تمرکز دارد.

به گزارش ایسکانیوز، در حالی که حدود 50 درصد از فروش جهانی ولوو به کراس اوورها اختصاص دارد این خودروساز پیش بینی می کند که این سهم با عرضه XC40 بیش تر شده و برای اولین بار سه شاسی بلند واقعی در خط تولید ولوو ارائه شود.

در حالی که ولوو تست جاده ای این شاسی بلند شهری را ادامه می دهد، به تازگی تصاویری از این خودرو در اینترنت درز کرده است.

همچون دفعات قبل، این بار نیز ولوو XC40 با پوشش استتاری کاملی دیده شده اما هنوز ابعاد آن مشخص نیستند. ولو بدنه این خودرو را از وولو کانسپت 11 گرفته است که در ماه می سال گذشته معرفی شد. در کابین این خودرو طراحی شبیه به مدل های بالاتر همچون ولوو XC60 با جدیدترین تجهیزات ارتباطی و ایمنی تعبیه خواهد شد.

ولوو XC40 بر اساس پلتفرم CMA ساخت شده با همکاری جیلی تولید شده است. ولوو اولین مدل ساخته شده بر اساس این پلتفرم را با موتور 1.5 لیتری سه سیلندر بنزینی، 2.0 لیتری چهار سیلندر بنزینی و 2.0 لیتری چهار سیلندر دیزلی عرضه خواهد کرد. این خودرو نسخه ای هیبریدی شارژی تحت نام T5 Twin Engine را نیز خواهد داشت که از ترکیب موتور 1.5 لیتری توربوشارژ سه سیلندر بنزینی 180 اسب بخاری و یک موتور برقی 744 اسب بخاری بهره می برد که نیرو را از طریق گیربکس اتوماتیک دو کلاجه هفت سرعته به چخ های جلو منتقل می کند. طیف حرکتی تمام برقی این خودرو 48.28 کیلومتر اعلام شده است.

قرار است ولوو XC40 در فصل پاییز امسال رونمایی شده و با مدل هایی همچون آئودیQ3، بی ام و X1 و مرسدس GLA رقابت کند.

401

کد خبر: 788207

وب گردی

وب گردی