دانشگاه آزاد اسلامی نمونه ای موفق در حوزه کارآفرینی است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی زرند این دانشگاه را نمونه‌ای موفق در حوزه کارآفرینی دانست.

به گزارش ایسکانیوز،‌ دکتر کاظم نعمت الله زاده ماهانی در جمع اعضای شورای معاونان و اداری اداره آموزش و پرورش این شهرستان گفت: اگر به تاریخچه علم و دانش در این سرزمین اشاره کنیم به دو نهاد آموزشی تاثیرگذار آموزش و پرورش و دانشگاه می رسیم که به شکل کلاسیک آن هر دو در راستای یکدیگر تاسیس و گام برداشتند تا به این سرزمین کمک کنند.

وی گفت: علی رغم وجود نظامیه ها و مراکر علمی همچون جندی شاپور و ربع رشیدی تلاش برای راه اندازی آموزش کلاسیک و مدون به صدارت امیرکبیر بر می شود اما آنچه در حوزه آموزش عالی گفتنی و شنیدنی است به دوران بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی و یکی از دستاوردهای بزرگ فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که به پیشنهاد مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و استقبال و کمک معنوی حضرت امام ( ره ) برمی گردد تا بزرگترین دانشگاه حضوری و غیردولتی جهان در ایران اسلامی بنیانگذاری و شکل گیرد.

ماهانی تصریح کرد: هر چند در دوره هایی راه اندازی مدارس و دانشگاه در ایران با مخالفت هایی روبه‌رو بوده است اما خواست مردم و تلاش نخبگان این سرزمین باعث شد تا این دو نهاد مقدس بتوانند در کنار هم و با کمک هم نقشی اساسی و بنیادین در توسعه همه جانبه این کشور ایفا کنند.

رئیس واحد زرند افزود: علیرغم همه نقدهایی که به دانشگاه آزاد اسلامی وارد است اما دوست و دشمن اذعان دارند این ساختار یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بوده که کمک شایانی به آموزش عالی این کشور با تکیه به کمک مردمی و خواست و اراده همه اقشار کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به نقش آموزش و پرورش در شکل گیری این دانشگاه بخصوص در شهرستان زرند اظهار کرد: اداره آموزش پرورش زرند در سال 1370 و با در اختیار گذاردن یک باب مدرسه چهار کلاسه به این دانشگاه توانست در شکل گیری و توسعه آن نقشی غیر قابل انکار داشته باشد و ایجاد مدارس سما توانسته همان کمک روزهای اول آموزش و پرورش را جبران کند و خوشحالیم امروز هم همکاری این دو نهاد در همه زمینه ها توانسته الگویی باشد برای سایر بخشها و نهادهای شهرستان، نکته جالب توجه اینکه امروز اکثریت چهره هایی که امروز در این سالن تشریف دارند فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه افزود: حدود 400 واحد و مرکز دانشگاهی در سراسر کشور ارمغان این دستاورد عظیم انقلاب اسلامی است که توانسته با اتکا به کمک و اعتماد مردمی امکانی فراهم آورد تا علاوه بر ایجاد امکانات سخت افزاری بی نظیر به نقطه اتکا شهرستان تبدیل و امکانی فراهم آورده است که قشر بزرگتری از جامعه مشتاق به ادامه تحصیل از خدمات آموزش و پژوهش برخوردار شوند. دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مراکز موفق در حوزه کارآفرینی بوده است و امروز به مثابه چراغ های فروزان در سراسر کشور نقش بی بدیلی در آموزش، پژوهش و ارتقا فرهنگ به عهده دارند.

ماهانی به تلاش برای رهایی از وابستگی صرف به شهریه دانشجویی با طرح های ساها، مراکز دانش بنیان و درآمدهای غیر شهریه برای برون رفت از بحران موجود اشاره کرده و گفت: در همین راستا واحد زرند توانست با ایجاد آزمایشگاه مجهز بتن همکار استاندارد و سایر اقدامات لازم به یکی از واحدهای موفق در حوزه درآمدهای غیر شهریه در سطح استان کرمان تبدیل شود.

وی تصریح کرد: این دانشگاه نقش بی بدیل در حفظ سرمایه های ملی دارد و رقیب جایی نیست و با نیروی انسانی کارآمد موجود و تجهیزات بی نظیر جز سرمایه های شهرستان زرند است و باید مجددا با همراهی همه بخشها به مسیر رشد خود ادامه دهد چراکه در طول حیات پربار خود به افزایش سطح آگاهی، ارتقای دانش و فرهنگ این منطقه کمک شایانی کرده است.

200

کد خبر: 788251

وب گردی

وب گردی