آوار برداری مناطق زلزله زده استان تا دو هفته دیگر به پایان می رسد

محمد حسین علی نیا در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اثر زمین لرزه بیست و سوم اردیبهشت امسال در استان 77 روستا آسیب دیدند، گفت: در حال حاضر 13 اکیپ در حال آوار برداری هستند که تا تاریخ 24 خرداد ماه آوار برداری 475 واحد به پایان رسیده و این امر طی یکی دو هفته آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایسکانیوز،محمدحسین علی نیا معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع زلزله 5.7 ریشتری بیست و سوم اردیبهشت ماه در استان و تخریب واحدهای مسکونی در برخی مناطق اظهارداشت: تا به امروز، هزارو ۱۵۰ مورد پرونده دریافت تسهیلات مناطق آسیب دیده تشکیل شده که از این تعداد 680 مورد به بانک ها ارجاع و از این میان ۷۷ متقاضی دریافت تسهیلات با بانک قرارداد منعقد کرده اند.

‍ وی تعداد کل واحدهای مسکونی آسیب دیده در زلزله را 14هزار و ۵۰۹ واحد در مناطق شهری و روستایی اعلام کرد که نوع خسارات وارده به صورت احداثی و تعمیری است.

علی نیا بیان کرد: دو هزار و 500 واحد مسکونی آسیب دیده در بخش شهری احداثی و هفت هزار و 500 واحد تعمیری است و در مناطق روستایی نیز دوهزارو ۴۲۹ واحد احداثی و دوهزارو ۸۰ واحد تعمیری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به منظور بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده تا کنون ۱۱۵ واحد مسکونی پی کنی، ۸ واحد در مرحله فوندانسیون و سقف و یک واحد مسکونی نیز اسکلت بندی شده است.

حسین عظیمی، مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی هم در این نشست اظهارداشت: به طور میانگین روزانه ۱۰ اکیپ و هر اکیپ با استفاده از ۳۰ دستگاه ماشین سنگین و نیمه سنگین کار آواربرداری را در مناطق زلزله زده انجام می دهند.

وی افزود: این روند با تاکیدات مسئولان استانی به منظور پایان عملیات در کوتاه ترین زمان ممکن به ۱۳ اکیپ افزایش یافته است.

عظیمی خاطرنشان کرد: عملیات آوار برداری مناطق زلزله زده تا دو هفته آینده به اتمام می رسد و امیدوار هستیم تمام کسانی که در این زلزله خسارت دیده اند تا اوایل مهر ماه در خانه های جدید اسکان یابند.

کد خبر: 788370

وب گردی

وب گردی