حمله مردودی‌ها به کشتی فرنگی/ یک مصاحبه و چند اتهام!

در شرایطی که با آمدن علی اشکانی، تیم ملی کشتی فرنگی دوران آرام و بی‌حاشیه‌ای را همراه با کسب موفقیت در میادین مختلف سپری می‌کند، مربی سابق تیم ملی و عضو فعلی شورای شهر اصفهان که برای دوره جدید نیز رد صلاحیت شد، حرف‌هایی را به زبان آورده که می‌تواند حاشیه‌ساز شده و این آرامش را بر هم بزند.

به گزارش ایسکانیوز، پس از نتایج ضعیف کشتی فرنگی ایران در المپیک 2016 ریو که بسیاری از مردم و کارشناسان از آن به عنوان ناکامی یاد کردند، محمد بنا از سمت سرمربیگری تیم ملی کناره‌گیری کرد و علی اشکانی سرمربی تیم ملی نوجوانان که تیمش را برای نخستین بار قهرمان جهان کرده بود با رای قاطع اعضای شورای فنی جانشین بنا شد. در ابتدای راه بسیاری با دیده شک و تردید، این انتخاب شورای فنی را مورد ارزیابی قرار دادند و معتقد بودند هر چند اشکانی در رده نوجوانان توانست به موفقیت‌های قابل توجهی برسد اما برای سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان نمی‌تواند مهره قابل اتکایی باشد.

اما گذشت زمان و کسب نتایج قابل قبول در رقابت‌هایی همچون جام جهانی، قهرمانی آسیا و بازی‌های همبستگی اسلامی علی رغم پوست اندازی در تیم ملی نشان داد نه تنها اشکانی مهره قابل اتکایی است بلکه این مربی به اذعان بسیاری از فرنگی کاران که سالهاست در اردوهای تیم ملی حضور دارند، توانسته با تمریناتی جدید و بروز ،شکل جدیدی از نحوه آماده‌سازی کشتی‌گیران را پیاده کند .آمادگی قابل قبول اکثریت فرنگی‌کاران ایران در جام جهانی و قهرمانی آسیا نیز گواهی بر این مدعاست.

اما مهمترین نقطه قوت تیم ملی پس از روی کارآمدن اشکانی، اعتماد به جوانان با انگیزه و جویای نام و در کنار آن ایجاد جوی آرام و بدور از هیاهو در اردوهای تیم ملی بود. اشکانی و کادرش نیز هیچ‌گاه در مقابل انتقادات اعضای شورای فنی، رسانه‌ها و کارشناسان پا را از دایره ادب فراتر نگذاشتند تا هیچ حاشیه‌ای از جانب او وارد اردوی تیم ملی نشود، موضوعی که متاسفانه در گذشته بارها باعث ایجاد حاشیه در تیم ملی شد.

اما در روزهای حساس کنونی که فرنگی کاران مدعی خود را آماده حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی 2017 فرانسه می‌کنند، رسول جزینی دستیار محمد بنا در تیم ملی که پیش از المپیک ریو در مصاحبه‌ای تند و بی‌پروا، انتقادات کارشناسان را ناشی از داشتن "غرض و مرض" دانسته بود، این‌بار نیز در مصاحبه‌ای عجیب و قابل تامل که در یکی از جراید منتشر شد، سعی در ایجاد حاشیه برای تیم ملی و علی اشکانی کرده است.

جزینی که پس از کنار گذاشته شدن از مربیگری تیم ملی، در عالم سیاست نتوانست برای حضور در انتخابات جدید شورای شهر اصفهان تایید صلاحیت شود، سرمربی و سرپرست فعلی تیم ملی را به ناتوانی در ایجاد حلقه و ارتباط مناسب میان فدراسیون و کشتی گیران متهم کرده است.

او سپس در اظهار نظری جالب گفته که مربیگری به فریاد زدن نیست و مربی باید مانند سرمربی سابق بتواند مجموعه زیر نظرش را اداره کند و مدیریت داشته باشد!

مرد رد صلاحیت شده شورای شهر اصفهان که جلوگیری از حضورش در انتخابات را موجب ناراحتی یک امت پابرهنه دانسته است، مشخص نیست به پشتوانه کدام کارنامه درخشان در ورزش یا عالم سیاست در ادامه مصاحبه خود به رییس فدراسیون کشتی می‌تازد و وی را به بی‌تفاوتی نسبت به کشتی فرنگی در مقایسه با کشتی آزاد و عدم شناخت نسبت به کشتی فرنگی متهم می‌کند و می‌گوید اگر خادم نسبت به این رشته شناخت داشت در انتخاب سرمربی تیم ملی موفق تر عمل می‌کرد!

مربی سابق تیم ملی که گویا هنوز در سر رویای حضور در تیم ملی را می‌پروراند، در پایان صحبت‌هایش رقابت‌های قهرمانی جهان در فرانسه را مهمترین آزمون اشکانی می‌داند و تاکید می‌کند اگر تیم ملی در این رقابت‌ها به موفقیت نرسد باید فورا فکری اساسی کرد در غیر این‌صورت آن را یک خیانت واضح و آشکار می‌داند.

منکر وجود برخی کاستی‌ها در نحوه کار اشکانی مانند هر شخص دیگری نیستیم اما همانطور که در کشتی فرنگی به علت اتکاء به چند کشتی‌گیر طی سالیان اخیر با مشکل کمبود کشتی‌گیران با تجربه و عنوان‌دار مواجه‌ایم در عرصه مربیگری نیز با مشکل روبرو هستیم و باید به کشتی‌گیران و مربیان جوان فرصت کافی دهیم تا در آینده به نتایج دلخواه برسیم نه اینکه برای زمین خوردن همین اندک داشته‌های کشتی فرنگی لحظه شماری کنیم.

604

منبع: ایسنا

کد خبر: 788375

وب گردی

وب گردی