ندای عطر آگین قرآن در واحد بین المللی ماکو به صدا در آمد

محفل انس با قرآن کریم در ماه مبارک رمضان ، با هدف ترتیل قرآن مجید در واحد بین المللی ماکو قرآن برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، برگزاری محفل انس با قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد بین المللی ماکو از نخستین روزهای ماه مبارک رمضان تا پایان ماه نزول کتاب آسمانی در راستای آموزش صحیح قرائت با حضور کارکنان ، استادان و دانشجویان علاقه مند به ساحت مقدس قرآن کریم در نمازخانه دانشگاه برگزار می شود
معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد با بیان اینکه« ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی انسان است افزود : هدف از اجرای این طرح ترویج فرهنگ قرآنی، انس با قرآن و نهادینه کردن سنت حسنه ختم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان است«
سید ابوالقاسم موسوی معاون دانشجویی و فرهنگی واحد،با بیان اینکه پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله در روز آخر ماه شعبان سخنرانی فرموده و با بیان اهمیّت ماه مبارک رمضان، مردم را برای ورود به این ماه آماده میسازند. ایشان میفرمایند:
«اَیُّهَا النّاسُ اِنَّهُ قَدْ اَقْبَلَ اِلَیْکُمْ شَهْرُ اللهِ بِالْبَرَکَةِ وَالرَّحْمَةِ وَالْمَغْفِرَةِ شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللهِ اَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ اَیَّامُهُ اَفْضَلُ الْاَیَّامِ وَ لَیالیهِ اَفْضَلُ اللَّیالی وَ ساعاتُهُ اَفْضَلُ السّاعاتِ. هُوَ شَهْرٌ دُعیتُمْ فیهِ اِلَی ضِیَافَةِ اللهِ وَ جُعِلْتُمْ فیهِ مِنْ اَهْلِ کَرامَةِ اللهِ، اَنْفاسُکُمْ فیهِ تَسْبیحٌ وَ نَوْمُکُمْ فیهِ عِبادَةٌ وَ عَمَلُکُمْ فیهِ مَقْبُولٌ؛ ای مردم! همانا ماهِ خدا به سویتان آمد، با برکت و رحمت و بخشش. ماهی که نزد خدا با فضیلتترین ماهها است، روزهایش برترین روزها و شبهایش بهترین شبها و ساعاتش با فضیلتترین ساعات است. این ماهی است که در آن به میهمانی خداوند خوانده شدهاید و اهل کرامت الهی قرار داده شدید. نفسهایتان در آن تسبیح [خداوند] به حساب میآید و خواب شما در آن عبادت است و اعمال شما در آن پذیرفته میشود.»
محافل انس با قرآن کریم در ماه مبارک رمضان با هدف ترتیل قرآن مجید در واحد بین المللی ماکوبرگزار می گردد ایشان افزود:« قرآن محور همه ابعاد زندگی بشر است، اگر همه انسان ها به آن تمسک جویند بیمه می شوند»
در این محفل قاریان ممتاز دانشگاه به قرائت قرآن مجید پرداختند.

200

کد خبر: 788515

وب گردی

وب گردی