اختراع یک باتری قدرتمند که با آب دریا کار می‌کند

مهندسان موسسه فناوری ماساچوست یک باتری ساختند که نیرویش را از آب دریا تامین می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، مهندسان موسسه فناوری ماساچوست آمریکا (MIT) تحت یک شرکت استارتاپی موفق شدند تا با اختراع یک باتری قدرتمند که با آب دریا کار می‌کند، انقلابی در زمینه باتری‌ها ایجاد کنند.

این باتری ارزان‌تر، امن‌تر و 10 برابر قوی‌تر از دیگر باتری‌ها از جمله باتری‌های لیتیوم- یون (Lithium-ion) است.

نیاز به افزایش مدت کاوش وسایل کاوش آب‌های عمیق، این شرکت استارتاپی ام‌آی‌تی با نام "Open Water Power" را به فکر تولید یک باتری با طول عمر و مدت فعالیت بالا انداخت.

اکنون این باتری می‌تواند زمان کاوش وسایل جست‌وجوی بدون سرنشین اعماق اقیانوس‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، چرا که بدون اتلاف انرژی از همان آب اقیانوس برای تامین انرژی خود استفاده می‌کند.

وسایل کاوش بدون سرنشین آب‌های عمیق در حال حاضر از باتری‌های لیتیوم-یونی استفاده می‌کنند که طول عمر و زمان مفید فعالیت کمی دارند و نیاز به شارژ سریع و تعداد بالا دارند و به دلیل اینکه به سادگی دچار حریق می‌شوند، امن نیستند. علاوه بر این‌ها گران نیز هستند چرا که باید در روکشی از فلزی گرانبها در فشار قرار بگیرند.

باتری ابداعی جدید از آلیاژی از آلومینیوم، الکترولیت قلیایی و یک کاتد آلیاژی با ترکیبی از عناصر مختلف ساخته شده است.

وسایل کاوش بدون سرنشین اقیانوس‌ها اکنون با تعبیه این باتری‌ها می‌توانند به عمق بیشتری برای شناسایی و بررسی بروند و مدت‌زمان بیشتری نیز به این کار بپردازند.

همچنین از آنها می‌توان در جستجوی اقیانوس پس از سقوط هواپیماها و نیز اکتشافات نفتی کمک گرفت.

با تعبیه این باتری‌ها روی این وسایل دیگر نیازی به این نیست که توسط کشتی بالای نقطه موردنظر برده شده و رها شود، بلکه می‌توان از همان ساحل این وسایل را روانه اعماق اقیانوس کرد.

شرکت "OPW" اعلام کرد هفته آینده یک کاوشگر دریایی را به آب‌های متلاطم خواهد فرستاد. این کاوشگر قبل از نصب باتری‌های جدید تا عمق 100 مایل دریایی این آب‌ها رفته است و مهندسان امیدوارند با باتری‌های جدیدش بتواند تا عمق 1000 مایل دریایی نفوذ کند.

بعلاوه این شرکت برای شناسایی زیردریایی‌های دشمن در حال همکاری با نیروی دریایی ارتش آمریکا است.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 788565

وب گردی

وب گردی