جانشینان احتمالی پژو 405 و پراید

سازمان ملی استاندارد ایران دیروز بار دیگر خودروهای قدیمی کشور را به توقف خط تولید در صورت عدم ارتقای استاندارد تهدید کرد تا مشخص شود عزم این سازمان برای حذف محصولاتی مانند پراید و پژو 405 جدی است. طبق مصوبه سازمان ملی استاندارد، خودروهایی که تا انتهای دی ماه 97 نتوانند 83 استاندارد خودرویی را پاس کنند، اجازه تولید نخواهند داشت.

به گزارش ایسکانیوز، عزم جزم سازمان استاندارد برای حذف خودروهای قدیمی اگرچه در نگاه اول اقدام مثبتی به شمار می رود، با این حال این نگرانی نیز وجود دارد که آیا جایگزینی برای حذف شدگان خواهد بود.

وقتی صحبت از خودروهای قدیمی تولید داخل پیش می آید، اذهان به سمت پراید و پژو 405 می رود، محصولاتی که با وجود عمر طولانی، هنوز هم در بین مشتریان طرفداران زیادی دارند. البته تردیدی نیست که این محبوبیت به دلیل ضعف رقابت در بازار ایران و نبود رقبایی جدی برای پراید و پژو 405 است، با این حال نمی توان استقبال گسترده از این دو محصول را منکر شد.

در این شرایط، پرسش اینجاست که ایران خودرو و سایپا چه برنامه ای برای پر کردن خلاء دو محصول پر فروش شان در صورت حذف طی سال آینده،در نظر گرفته اند.

بدون شک اگر پراید و پژو 405 طی سال آینده به دلیل پاس نکردن استانداردهای 83 گانه از رده تولید خارج شوند، بازار خودرو کشور و سبد فروش خودروسازان با خلاء بزرگی روبرو خواهند شد و طبعا مشتریان نیز متضرر می شوند.

در این شرایط، ایران خودرو و سایپا بهتر است از همین حالا به فکر ارائه جایگزین هایی مناسب برای این دو محصول باشند، هرچند ظاهرا سایپایی ها تیبا را به عنوان جانشین پراید در نظر گرفته اند و ایران خودرو نیز به دنبال محصولی خارجی برای پر کردن جای 405 است.

401

کد خبر: 788590

وب گردی

وب گردی