پهپاد امدادی با قابلیت 5 روز پرواز مداوم

مهندسان دانشگاه MIT پهپادی ساختند که می‌تواند پنج روز بدون توقف پرواز کند.

به گزارش ایسکانیوز، مهندسان دانشگاه MIT یک بار دیگر استعداد خود را در ابداع و خلاقیت و توانایی اختراع و همچنین احساس مسئولیت در مقابل مسایل جامعه جهانی، به رخ همگان کشیدند.

پهپاد جدید به منظور استفاده در حوادث غیرمترقبه و فاجعه‌آمیز طراحی شده است و می‌تواند پنج شبانه روز بدون توقف به پروازش ادامه دهد.

این پهپاد بیش از هفت متر وسعت و 68 کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند تا ارتفاع 4570 متری اوج بگیرد و همچنین تا 9 کیلوگرم تجهیزات را همراه با خود حمل نماید. این پهپاد از یک موتور گازوییلی با قدرت پنج اسب بخار بهره می‌برد.

گروه تحقیقاتی در پاسخ به اینکه به چه دلیل به جای منبع تغذیه انرژی خورشیدی از موتور دیزلی از استفاده کرده‌اند گفتند، از این گونه پهپادها در زمستان نمی‌توان استفاده کرد و همچنین در مکان‌هایی که از خط استوا (که طول مدت روز کمتر از شب و نور خورشید ضعیف است) دور است دچار مشکل خواهد شد. ضمن اینکه پهپاد برای تغذیه از انرژی خورشیدی نیاز به تعبیه باتری‌های زیادی دارد و موجب سنگینی و اختلال در عملکرد آن خواهد شد.

شایان ذکر است این پهپاد به سفارش و حمایت نیروی هوایی آمریکا ساخته شده است. به گفته گروه تحقیقاتی، نیروی هوایی آمریکا از آنان خواسته بود تا پهپادی با توانایی پرواز طولانی مدت و تغذیه از انرژی خورشید بسازند ولی همانطور که گفته شد استفاده از انرژی خورشیدی با اهداف این پروژه سازگاری نداشت و موجب شد تا از موتور دیزلی استفاده شود.

این پهپاد عملیات‌های نجات را تسهیل می‌کند و توانایی به کارگیری در حوادث غیرمترقبه نظیر آتش‌سوزی و سیل و همچنین زیر نظر داشتن طبیعت و جنگل‌ها را دارد.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 788684

وب گردی

وب گردی