هفتمین همایش ملی موزه علوم و فناوری ایران برگزار می‌شود

هفتمین همایش ملی موزه علوم و فناوری ایران تحت عنوان «میراث علم و جامعه» برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، محورهای هفتمین همایش موزه ملی علوم و فناوری ایران « شامل موزه و میانجی‌گری‌های علم و جامعه»، «موزه و بازنمایی علم و فناوری» و «علم و دانش ضمنی ـ بومی ایرانی» می‌شود.

زیرمجموعه‌های «محور موزه و میانجی‌گری‌های علم و جامعه» شامل کارکردهای توسعه‌بخشی موزه‌های علم و فناوری، تاریخ موزه‌ها، موزه به مثابه حوزه عمومی، موزه؛ مخاطبان، آموزش غیررسمی و کارآفرینی و موزه‌مداری علم و فناوری می‌شوند.

همچنین زیرمجموعه محور «موزه و بازنمایی علم و فناوری»، مفهوم‌سازی در موزه، درک موزه، زبان فارسی و علم و فناوری، اهمیت و چگونگی بازنمایی علوم در موزه با تأکید بر علوم انسانی و اجتماعی، بازنمایی فناوری هنر در موزه، استفاده از فناوری برای افزایش کارآمدی موزه هستند.

زیرمجموعه‌های «علم و دانش ضمنی ـ بومی ایرانی»، مفهوم و ماهیت دانش بومی، شیوه‌های بازنمایی دانش ضمنی ـ بومی، پیوند دانش ضمنی ـ بومی با توسعه، پیوندیابی دانش ضمنی ـ بومی با علم مدرن، امکان یا ضرورت استفاده از این دانش و ... هستند.

هفتمین همایش ملی موزه علوم و فناوری ایران از ۱۲ تا ۱۴ دی ماه برگزار می‌شود. مهلت ارسال چکیده مقالات پایان تیرماه و مقاله کامل پایان مهرماه است.

200/202

منبع: مهر

کد خبر: 788712

وب گردی

وب گردی