شروط آلمان برای ماندن انگلیس در بازار داخلی اروپا

وزیر امور خارجه آلمان در آستانه شروع مذاکرات برگزیت یک خروج به اصطلاح نرم انگلیس از اتحادیه اروپا و ماندن لندن در بازار داخلی اروپا را البته با توجه به شروطی امکان پذیر دانست.

به گزارش ایسکانیوز، "زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان ماندن انگلیس در بازار داخلی اروپا را امکان پذیر دانسته و البته این مسئله را مشروط اعلام کرد.

وی که در گفتگو با روزنامه آلمانی "دی ولت" سخن می گفت تصریح کرد که شاید حالا شانس برای یک خروج به اصطلاح نرم انگلیس از اتحادیه اروپا وجود داشته باشد. این بدین مفهوم است که انگلیس می تواند در بازار داخلی اروپا باقی بماند اما این همچنین بدین معنا است که طبیعتا انگلیس باید حق آزادی تردد کارگران و شهروندان اروپایی را بپذیرد. همچنین لندن باید دادگاه اروپایی و یا حداقل یک دادگاه مشترک که کارکنان آن از اروپا و انگلیس باشند و تصمیمات دادگاه اروپایی را دنبال کنند بپذیرد.

گابریل همچنین این انتقاد را به محافظه کاران انگلیس وارد کرد که با احساسات شهروندان بازی کرده و اخبار جعلی درباره اروپا به آن ها داده و انسان ها را درباره عواقب خروج از اتحادیه اروپا در جهل و بی خبری قرار می دهند.

وی همچنین گفت که محافظه کاران انگلیسی با انتخابات پیش از موعد قمار را باختند چرا که فکر می کردند از طریق این حقه های تاکتیکی می توانند اکثریت را به دست آورند. حالا یک وضعیت دشوار و در حقیقت غیر ممکن بدون اکثریت روشن و استراتژی مذاکرات شفاف وجود دارد.

گابریل در عین حال اطمینان داد که مذاکرات منصفانه ای را با انگلیس انجام خواهند داد.

مذاکرت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از روز دوشنبه آغاز می شود.

"دیوید دیویس" وزیر برگزیتنیزدر شرایطی برای مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا روز دوشنبه وارد بروکسل می شود که پیام آشکار و روشن وی برای مقام های اروپایی این خواهد بود که هیچ شک و تردیدی در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا وجود نخواهد داشت.

به این ترتیب چند روز پس از آنکه امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد که بریتانیا هنوز می تواند ادامه حضور در اتحادیه اروپا را انتخاب کند، دیویس تاکید کرد که هیچ بازگشتی در تصمیم و طرح ترزا می نخست وزیر بریتانیا برای برگزیت وجود نخواهد داشت.

وی همچنین اذعان کرد که مذاکرات برگزیت بسیار سخت خواهد بود ولی ما به دنبال اتخاذ رویکردی برای دستیابی به یک روش سازنده در مذاکرات هستیم.

در حالی که ترزا می قصد داشت با برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام جایگاه و موقعیت حزب محافظه کار را در آستانه مذاکرات برگزیت تقویت کند، این انتخابات به شکست بزرگی برای این حزب تبدیل شده است.

پس از اینکه ترزا مِی در 29 ماه مارس گذشته با ارسال نامه‌ای فرآیند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به جریان انداخت، اتحادیه اروپا و لندن یک برنامه‌ زمانی دوساله برای نهایی کردن خروج انگلیس از این اتحادیه در پیش روی خود دارند.

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 788738

وب گردی

وب گردی