اعتبارات سال 96 شهرستان تهران 15.11 درصد نسبت به سال 95 افزایش یافته است

معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری تهران روز یکشنبه سر جمع اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان تهران در سال 96 را بیش از 78 میلیارد تومان اعلام و افزود: این اعتبار نسبت به سال گذشته 15.11 درصد افزایش دارد.

به گزارش ایسکانیوز، "احمد اسمعیل وند"، همچنین تخصیص 100 میلیارد تومان به استان تهران را یادآور شد و گفت: هنوز نحوه توزیع این مبلغ مشخص نشده است و ما امیدوار هستیم سهمی مناسب به شهرستان تهران داده شود و امسال افزایش بیشتری نسبت به سال گذشته در بحث اعتبارات داشته باشیم .

وی که در اولین نشست کمیسیون برنامه ریزی شهرستان تهران به ریاست معاون استاندار و فرماندار تهران، سخن می گفت از تمامی مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی شهرستان تهران که بدون استثنا در بحث جذب اعتبارات و جذب میزان تخصیصی در سال 95، بسیار خوب عمل کرده اند تشکر کرد و یادآور شد: تمامی دستگاه ها اعتبارات تخصیص یافته را توانسته اند جذب کنند و برگشت از تخصیص نداشته ایم.

معاون برنامه ریزی فرماندار تهران، همچنین با بیان اینکه در بحث پیگیری تخصیص اعتبارات، برخی دستگاه ها پیگیری قوی نداشتند افزود: ضروری است امسال هم از طریق کمیته تخصیص و هم سازمان برنامه و بودجه از همان ابتدای کار، پیگیر باشند تا تخصیص اعتبارات را به صورت متناسب داشته باشند.

در ادامه جلسه "منصور احمدی" رییس گروه امور زیر بنایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در خصوص کلیت بودجه ای و درآمدی استان و شهرستان تهران و نحوه ی توزیع اعتبارات، گزارشی ارایه کرد.

احمدی در مقایسه ای اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای شهرستان تهران در سال های 95 و 96 نیز گفت: جمع کل این اعتبارات در سال نود و پنج – 648/681 میلیارد ریال و در سال نود و شش – 654/784 میلیارد ریال بوده که 15.11 درصد رشد دارد.

وی همچنین اضافه کرد که جمع کل سرفصل های تخصیص یافته به شهرستان تهران 654/784 میلیارد ریال است که شامل فصل های؛ بهداشت، درمان، حمایتی، توانبخشی، امداد و نجات، ورزش و تفریحات، کشاورزی و منابع طبیعی، منابع آب، حفاظت از گونه های زیستی، کاهش آلودگی ، توسعه و خدمات شهری ، روستایی و عشایری و فصل آب و فاضلاب می باشد.


مشارکت مردم تهران در انتخابات اخیر، 67 درصد واجدین شرایط بود

"عیسی فرهادی" معاون استاندار و فرماندار تهران در آغاز اولین جلسه شورای برنامه ریزی سال 1396، گفت: از تک تک دستگاه هایی که با ما همکاری کردند تا یک انتخابات باشکوه و بی نظیری پس از انتخابات جمهوری اسلامی آری در 12 فروردین ماه سال 1358، رقم بخورد، تشکر می کنم.

وی افزود: بیش از 41 میلیون نفر از جمعیت واجدین شرایط مردم ایران، پای صندوق ها آمدند. مشارکت مردم تهران نزدیک به 67 درصد بود. 3 میلیون و 900 هزار نفردر انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در22 منطقه و 3 میلیون و نزدیک به 700 هزار در 20 منطقه شهر تهران در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت داشتند.

فرماندار تهران، با یادآوری اینکه 33 و نیم درصد در این دوره رشد مشارکت شهروندان تهرانی را داشتیم که در نوع خودش در طول 38 سال انقلاب اسلامی، بی نظیر بود، افزود: در این مشارکت همه مردم نقش داشتند. تمامی دستگاه های اداری و اجرایی دست داشتند. کار بسیار سنگینی بود، نزدیک به 90 هزار نیرو در بخش های انتظامی، امنیتی، اجرایی، نظارت ، بازرسی و شعب، انتخابات شهر تهران را انجام دادند .

فرهادی به صورت ویژه از همکاری تک تک معلمان و مدیران آموزش و پرورش شهرستان تهران قدردانی کرد و آن را فوق العاده خواند و افزود: همچنین نیروهای انتظامی و امنیتی و راهور در تامین امنیت و انضباط انتخابات کار ارزشمندی صورت دادند.

فرهادی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان تهران، با بیان اینکه وعده های داده شده به مردم می بایستی با کمک و مشارکت ما و شما محقق گردد، گفت: امیدواریم که مرداد ماه که دولت جدید تشکیل خواهد شد، آغازی باشد برای برنامه های جدید و گشوده شدن گره های اقتصادی و وضع معیشت مردم که با توان بالا و همت شما مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی محقق خواهد شد.

اسمعیل وند معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری تهران، در پایان این نشست و پس از جمع بندی نظرات مسوولان دستگاه های استان و شهرستان تهران، توزیع دستگاهی اعتبارات شهرستان را اعلام و ابلاغ کرد و تمامی دستگاه ها را دعوت به تعامل و همکاری و تشریک مساعی برای تبادل موافقت نامه ها و پیگیری تخصیص و جذب اعتبارات فرا خواند.

301

کد خبر: 788880

وب گردی

وب گردی