استفاده وسیع از فضای سبز  در پروژه باغ کتاب

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه نزدیک ۱۰ هزار متر مربع مساحت بام سبز باغ کتاب تهران است، گفت: بام سبز فضایی دلنشین برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، علیرضا جعفری در حاشیه بازدید از مراحل پایانی آماده سازی پروژه باغ کتاب تهران، گفت: یکی از موارد قابل توجه در پروژه باغ کتاب تهران، استفاده وسیع از فضای سبز است.

وی با تاکید بر اینکه بام سبز علاوه بر ایجاد طبیعتی زیبا و جایگزینی با منابع طبیعی از دست رفته دارای مزایای عمده دیگری نیز است، افزود: با استفاده از بام سبز علاوه بر زیبایی و افزایش ارزش ساختمان می توان از ائتلاف انرژی گرمایی نیز جلوگیری چشم گیری به عمل آورد، به عبارتی با استفاده از پوشش بام سبز حداکثر ۲ لیتر سوخت در هر متر مربع در هر سال ذخیره انرژی خواهیم داشت.

جعفری با بیان اینکه سیستم بام سبز تا ۵۰ درصد از هدر رفتن آب جلوگیری می کند، افزود: سیستم بام سبز می تواند آب ذخیره شده را با زمان بندی متفاوت به نقاط مختلف جاری کند که نقش به سزایی در صرفه جویی آب دارد.

به گفته مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، جلوگیری از ائتلاف انرژی، استفاده بهینه از فضای بام، استفاده بهینه از منابع طبیعی آب و استفاده بهینه از فضای بام را از جمله مزایای عمده بام سبز باغ کتاب تهران برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۶ سالن سینمایی در باغ کتاب تهران در حال راه اندازی است، گفت: سه سالن با ظرفیت ۷۰۸ نفر و سه سالن سینمای وی آی پی به ظرفیت ۸۴ نفر در حال احداث در مجموعه باغ کتاب تهران است.

جعفری با بیان اینکه در حال حاضر ۶ سالن سینما و یک سالن با دو کاربری سینما و تئاتر در مجموعه باغ کتاب تهران در حال راه اندازی است، بیان داشت:این مجموعه از قابلیت ‌های بسیاری از جمله ایفای نقش به عنوان هماهنگ کننده در فرآیند تولید و نشر کتاب و ارتقای استانداردهای تولید و نشر، ترویج نوآوری ها و فناوری های حوزه نشر، دسترسی مخاطبان بین المللی به منابع اسلام، ایران و انقلاب اسلامی و منابع خارجی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه باغ کتاب تهران از ۱۰ سالن سینما و آمفی تئاتر تشکیل شده است، گفت: از این تعداد ۴ سالن آماده شده است و ۶ سالن از جمله سالنهای سینمایی و آمفی تئاتر نیز در حال تکمیل و تجهیز است.

وی با اشاره به کاربری های در نظر گرفته شده در باغ کتاب تهران گفت: باغ کتاب فضای مفرح و شادی را برای دورهم بودن خانواده ها و در نظر گرفتن ساعتی برای مطالعه و کتابخوانی فراهم می کند.

باغ کتاب مجموعه ای فرهنگی و چند منظوره با محوریت کتاب است که به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ساخته شده است.

هر یک از عناصر تشکیل دهنده مجموعه با غ کتاب تهران به نحوی با فعالیتهای مرتبط با کتاب در ارتباط است.

فروشگاههای مختلف برای فروش محصولات فرهنگی و... و. در باغ کتاب باعث جلب مخاطبان بیشتر از هر گروه سنی و با هر جنسیتی می شود. همچنین باغ کتاب می تواند انواع خدمات را در حوزه تمامی رسانه ها با انواع مدیاها (کتاب، سی دی، دی وی دی، اینترنت و...) به مخاطبان خود ارائه دهد.

این مجموعه به عنوان یک فضای فرهنگی در طول سال به نمایش و عرضه کتاب و محصولات فرهنگی مرتبط با کتاب خوانی می‌پردازد، که علاوه بر افزایش و تسهیل دسترسی علاقه‌مندان به کتاب، این مکان را مبدل به یک مرکز فرهنگی قابل احترام و کامل برای مخاطبان از سنین و سلیقه های متنوع، کرده است.

باغ کتاب تهران بدون شک یکی از بزرگترین پروژه هاست که در سطح ملی، هم از لحاظ سازه ای و هم زیبایی بسیار منحصر به فرد است.

باغ کتاب تهران که به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران راه اندازی و در حال آماده سازی است، قابلیت ‌های بسیاری از جمله جایگزینی برای نمایشگاه بین المللی در عرصه تخصصی کتاب بصورت دائمی، ایفای نقش به عنوان هماهنگ کننده در فرآیند تولید و نشر کتاب و ارتقای استانداردهای تولید و نشر و بهره برداری در اقتصاد کتاب، ترویج نوآوری ها و فناوری های حوزه نشر، دسترسی مخاطبان بین المللی به منابع اسلام، ایران و انقلاب اسلامی و منابع خارجی برخوردار است.

502

کد خبر: 788908

وب گردی

وب گردی