ظریف وارد تونس شد

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سومین ایستگاه سفر منطقه ای خود به شمال آفریقا، وارد تونس شد.

به گزارش ایسکانیوز ، «خمیس الجهیناوی» وزیر امور خارجه تونس از رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در فرودگاه استقبال کرد.
قرار است دکتر ظریف دیدارهایی با الباجی قائد السبسی رئیس جمهوری تونس و همچنین همتای تونسی خود داشته باشد.
وزیر امور خارجه روز سه شنبه به تهران باز می گردد.
سفر منطقه ای وزیر امور خارجه ایران و هیات همراه از روز گذشته یکشنبه آغاز شد و وی ابتدا با سفر به الجزایر، با وزیر امور خارجه و نخست وزیر این کشور دیدار و گفت و گو کرد سپس نیمه شب ، الجزیره را به مقصد موریتانی ترک کرد.
ظریف صبح دوشنبه با وزیر امور خارجه و رئیس جمهوری موریتانی دیدار و گفت و گو کرد و پس از آن این کشور را به مقصد تونس ترک کرد.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه روز شنبه با اعلام سفر ظریف به شمال آفریقا گفت: این سفر دو روزه که با دعوت رسمی صورت می پذیرد، به کشورهای الجزایر، موریتانی و تونس خواهد بود و ایشان علاوه بر همتایان با روسای این کشورها نیز دیدار و گفت و گو خواهند کرد.
قاسمی هدف از این سفر را تعمیق روابط دو جانبه و گسترش مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای یاد شده دانست و افزود: رایزنی در خصوص تحولات منطقه از جمله سوریه و مسائل خلیج فارس از اهداف این سفر است.‌
سخنگوی وزارت امور خارجه یادآورشد: تحولات منطقه لزوم همبستگی هر چه بیشتر کشورهای اسلامی را طلب می کند و جمهوری اسلامی ایران معتقد است کشورهای مسلمان باید اتحاد و همگرایی بیشتری در مقابل بدخواهان و تفرقه افکنان داشته باشند.

منبع : ایرنا

کد خبر: 788938

وب گردی

وب گردی