10 تیرآخرین مهلت ثبت نام در پایگاه های تابستانی دانش آموزان/فعالیت 25هزار پایگاه تابستانی برای اوقات فراغت دانش آموزان

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش وپرورش از فعالیت 25هزار پایگاه تابستانی برای اوقات فراغت دانش آموزان خبر داد و اعلام کرد؛ دانش آموزان برای ثبت نام در این پایگاه ها تا 10 تیر فرصت دارند.

به گزارش گروه دانش و آموزش ایسکانیوز، مهدی علی اکبرزاده در نشست خبری که با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش وپرورش برگزار شد، گفت: آنچه از اوقات فراغت استنباط می شود، فضای با نشاطی است که برنامه های تابستانی در آن برگزار می شود.

او افزود: دانش آموزان پس از فراغت از تحصیل 9 ماهه، می خواهند به آنچه که موردعلاقه شان است بپردازند، بنابراین باید تلاش کنیم رشته‌های موردعلاقه دانش آموزان را در پایگاه های تابستانی ارائه کنیم.

علی اکبرزاده نقش خانواده را در برنامه‌ریزی اوقات فراغت کلیدی دانست و گفت: هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های موردعلاقه شان باید توسط خانواده‌ها صورت گیرد و اگر اولیا دراین زمینه هنوز اقدام نکرده اند، تا 10 تیر فرصت دارند نسبت به ثبت نام فرزندانشان در مراکز و پایگاه های تابستانی از طریق سامانه الکترونیکی ثبت نام اوقات فراغت، اقدام کنند.

او ادامه داد: علاوه بر فعالیت 25 هزار پایگاه تابستانی که با استفاده از حداکثر ظرفیت های موجود صورت می گیرد، برنامه های دیگری نیز در طول سال تحصیلی در مدارس آغاز شده و در تابستان برگزیدگان در سطح ملی با همه رقابت می کنند، بنابراین سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی هنری با شرکت 2200 برگزیده، اردوهای راهیان نور و اردوهای بنیاد علوی از جمله این برنامه هاست.

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش وپرورش گفت: اردوهای طرح هجرت(3) در مناطق محروم و کم برخوردار، اردوی زیارت اولی ها درحرم های مطهر حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ (ع) باشرکت 12 هزار نفر، اردوهای ویژه دانش آموزان مناطق محروم مرزی، اردوی برگزیدگان شوراهای دانش آموزی با شرکت 700 نفر، اردوی دانش آموزان کتابخوان برتر با حضور 300 دانش آموز منتخب، کنگره پرسش مهر و اولین اردوی همیاران گردشگر از جمله برنامه های تابستانی اداره کل فرهنگی هنری وزارت آموزش وپرورش است.

او از شرکت 15 هزار دانش آموز در اردوهای سازمان دانش آموزی در هفته آخر تیرخبر داد و گفت: اردوی ویژه 152 نفر از اعضای مجلس دانش آموزی و 100 نفر از خبرنگاران پانا و همچنین اردوی همیار مشاور با شرکت 2 هزار دانش آموز و همچنین جشن بندگی دانش آموزان عشایر از جمله برنامه های تابستانی معاونت پرورشی و فرهنگی این وزارتخانه است.

علی اکبرزاده افزود: همه فعالیت های تابستانی اداره کل فرهنگی هنری شامل دو بخش برنامه های غیرمتمرکز از طریق پایگاه های تابستانی و برنامه های متمرکز حوزه ستادی می شود.

204/200

کد خبر: 789031

وب گردی

وب گردی