حمله موشکی  سپاه پاسداران نظام محاسباتی دشمن را بر هم ریخت

یک کارشناس مسایل سیاسی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دفاع از امنیت ملی خود را یک اولویت اساسی می داند و طبعاً با هر گونه تهدیدی در هر شکل ومکانی پاسخ خواهد داد.

عباس حاجی ‌نجار کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز با اشاره به حمله موفقیت‌آمیز موشکی سپاه پاسداران به مقر فرماندهی داعش در دیرالزور، اظهار داشت: داعش با توجه به حمله ناموفقی که به مجلس شورای اسلامی و حرم امام(ره) داشت لازم بود پاسخ در خوری متناسب با نوع عملیات و تاثیر آن به عملیات داده شود و این پاسخ قاطعی به عملیات داعش در تهران بود.

وی ادامه داد : نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شناسایی دقیق محل استقرار عناصر باقیمانده در دیرالزور انجام این عملیات را طراحی کردند و با یک عملیات موشکی موفق مراکز اصلی این گروهک در سوریه را مورد هدف قرار دادند.

حاجی نجار با اشاره به اینکه پیام های عملیات موشکی سپاه پاسداران از آنچه اتفاق افتاده است مهمتر است ابراز داشت : جمهوری اسلامی ایران دفاع از امنیت ملی خود را یک اولویت اساسی می داند و طبعاً با هر گونه تهدیدی در هر شکل ومکانی پاسخ خواهد داد و این پیام قطعا برای کسانی که در ذهنشان نوع مواجه با جمهوری اسلامی ایران را تعبیر می‌کنند، این پاسخ روشنی است.

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر این نکته که حمله موشکی به مواضع داعش در سوریه حاصل ظرفیت و توانمندی دفاعی داخل کشور است اظهار داشت : آمریکایی‌ها تلاش دارند توان موشکی متخصصان ایرانی را زیر سوال ببرند و به نوعی به دنبال و تشدید تهدیدات علیه ایران هستند. این در حالی است که سپاه پاسداران از این ظرفیت درون زا در حد فراملی استفاده کرد و این ظرفیت به هیچ وجهی از مولفه های ما قابل حل شدنی نیست و هیچ کسی هم نمی‌تواند در محاسبات خودش آن را حذف کند.

وی با تاکید براین نکته که این عملیات نظام محاسباتی دشمن را در مواجه با ایران به هم ریخت خاطر نشان کرد: استفاده از موشک میان برد به جای موشک های دور برد پیام روشنی داشت که ایران به عمد از نهایت توان موشکی خود استفاده نکرده است و عملا نشان دادیم که ظرفیت ما می‌تواند در مناسبات و برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران از سوی دیگران لحاظ شود و با دقت آن را به ذهن خود بسپارند .

حاجی نجار در پاسخ به ادعای کسانی که معتقد هستند حمله اخیر موشکی سپاه پاسدارن باعث تنش بیشتر در منطقه می‌شود تصریح کرد :در هفته های گذشته شاهد عملیات تروریستی داعش در تهران بودیم و تا قبل از آن ابتدا به ساکن از این ظرفیت استفاده نکردیم و این پاسخی است در مقابل کسانی که سپاه پاسداران را متهم به ایجاد تنش در منطقه می کنند .

وی در پایان با اشاره به این نکته که حمله موشکی به مواضع داعش صرفا یک اقدام متقابل بود تاکید کرد : دنیا می داند که چه کسانی جنگ را به منطقه کشانده اند و نظام سعودی و آمریکایی ها با بحث تحریم و جنگ عملا نظم منطقه را برهم زده و ثبات آن را مخدوش کرده اند و ناظران جهانی اعتراف دارند که داعش عامل اصلی برهم زدن نظم و امنیت در منطقه است و جمهوری اسلامی ایران در سوریه تنها با داعش می جنگد وپیام مان برای سایر مردم منطقه پیام صلح و امنیت است .

کد خبر: 789044

وب گردی

وب گردی