برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقای شرکت های دانش بنیان

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ارائه تسهیلات شرکت‌ در دوره‌های آموزشی به شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه توانمندسازی و حمایت از افزایش میزان آگاهی این شرکت‌ها را مورد حمایت قرار داده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دوره‌های گوناگون تخصصی و آموزشی گام روبه جلویی برای رشد توانمندی شرکت‌ها در ابعاد گوناگون بازار، تجاری، فناوری، به شمار می‌روند و بر همین اساس معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، با هدف تقویت قابلیت های درونی و توانمندسازی شرکت‌ها، دوره های آموزشی گوناگونی را در موضوعات کاربردی دارای اولویت برگزار می کند.

این دوره‌های آموزشی بر اساس اولویت‌های اساسی موضوعات و محورهای مختلفی را شامل می‌شوند که آشنایی با ضوابط و مقررات حسابداری برای مدیران غیرمالی، آشنایی با قانون مالیاتهای مستقیم و اصلاحات آن، آشنایی با ضوابط و مقررات تامین اجتماعی، آشنایی با مبانی عقد قراردادها، آشنایی با قانون تجارت و قانون کار از مهم‌ترین محورهای این دوره‌های آموزشی به شمار می‌روند. اما مهم‌ترین شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در این دوره ها، از 60 درصد تخفیف حمایتی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری برخوردار می‌شوند.

دوره‌های آموزشی ارائه شده برای شرکت‌های دانش‌بنیان از اردیبهشت سال جاری و با برگزاری دوره «آشنایی با تنظیم اظهارنامه مالیاتی» آغاز شده است و دوره آموزشی «قانون کار» دوم خرداد برگزار شد. همچنین دوره آموزشی تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی در دو بخش روزهای 13 و 17 تیر میزبان شرکت‌کنندگان است. اما دوره‌های آموزشی «مالیات بر ارزش افزوده»، «تامین اجتماعی» و «اصول و مدل‌های بازاریابی» 3 دوره‌ی آموزشی پیش رو هستند که به ترتیب 20، 27 و 31 تیرماه سال جاری برگزار خواهند شد.

در ادامه‌ی سلسله دوره‌های اموزشی 6ماهه نخست سال جاری، مردادماه شاهد برگزاری 4 دوره آموزشی خواهد بود «آشنایی با مقررات گمرکی» سوم مرداد، دوره‌ی «کارآفرینی سازمانی» 10 مرداد، «تنظیم اظهارنامه و صورت‌های مالی» 24 همین ماه برگزار می‌شوند.

همچنین «آشنایی با روش‌های تبلیغ» و نیز «آشنایی با اصول عقد قراردادهای تجاری» از دیگر دوره‌های آموزشی مرداد هستند که به ترتیب در روزهای 28 و 31 همین ماه سرفصل‌های مربوطه را به شرکت‌کنندگان ارائه خواهند کرد.

آخرین ماه نیمه نخست سال جاری شاهد برگزاری 6 سرفصل آموزشی است. دوره‌های «برون‌سپاری و زنجیره تامین»، «آشنایی با اصول تنظیم مدل کسب و کار» و نیز «طراحی صنعتی و نقش آن در توسعه بازار» روزهای 7، 11 و 14 شهریورماه سال جاری برگزار خواهند شد. در ادامه‌ی این دوره‌ها 21 شهریور ماه دوره آموزشی «آشنایی با اصول مذاکرات تجاری» و دوره آموزشی «مالیات بر ارزش افزوده» نیز روز 25 همین ماه برگزار می‌شود. گفتنی است دوره آموزشی دادرسی مالیاتی نیز 28 شهریورماه میزبان ثبت‌نام کنندگان است.

اما شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان کسب و کار که به شرکت‌ در هریک از این دوره‌ها آموزشی علاقه دارند، می‌توانند در پایگاه اینترنتی امور مؤسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان به آدرس http://www.Daneshbonyan.ir و مراجعه به قسمت «دوره‌های آموزشی» از روند و چگونگی برگزاری این دوره‌ها و نحوه شرکت در آن‌ها اطلاعات لازم را کسب کنند.

204/200

کد خبر: 789215

وب گردی

وب گردی