کارگاه‌های آموزشی ویژه کودکان، در سرای اهل قلم

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، دو کارگاه آموزشی «آواورزی و الفباورزی» و «ادبیات کودکان و روش‌های بلندخوانی» برگزار می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، در کارگاه «آواورزی و الفباورزی» که از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان با کمک بسته‌های آموزش خلاق«آواورزی با سی‌بی‌لک» و «الفباورزی با کاکاکلاغه» روش‌های خلاق شناساندن آواها به کودکان را فرامی‌گیرند و با شیوه‌های خلاق آموزش سواد پایه به کودکان آشنا می‌شوند. افزون بر این، از دیگر موضوع‌هایی که محتوای این کارگاه آموزشی را تشکیل می‌دهد، می‌توان به وارد زیر اشاره کرد:

آموزش وزن و ریتم به مخاطبان و روش خواندن درست شعرهای بسته آواورزی

روش‌های تقویت حس شنیداری کودکان

بیان اهمیت آموزش وزن و ریتم

و چگونگی سخن گفتن با کودکان

بسته‌های آواورزی و الفباورزی، نوشته‌ محمدهادی محمدی، از سوی نشر چیستا منتشر شده‌اند. با کمک بسته‌ آواورزی، کودکان رانش درست واژه‌ها و سخن را فرامی گیرند، با گوناگونی آواها آشنا می شوند، وزن‌ها یا چرخه آواهای پایه را می‌شناسند و بسیاری مطالب کاربردی دیگر در آموزش زبان و موسیقی پایه را فرامی‌گیرند. در بسته‌ الفباورزی نیز کودکان از راه آموزش خلاق، سواد پایه و حروف الفبا را می‌آموزند. بسته‌های آواورزی و الفباورزی در سال ۱۳۹۳ برنده نشان طلای سومین فهرست لاک‌پشت پرنده و در سال۱۳۹۴ برگزیده جایزه ادبی گوزن زرد شدند.

کارگاه آموزشی «ادبیات کودکان و روش‌های بلندخوانی»

کارگاه یک‌روزه «ادبیات کودکان و روش‌های بلندخوانی» نیز مخاطبان حاضر را با موضوع‌هایی همچون ادبیات کودکان، کتاب‌های باکیفیت، عناصر داستان و بلندخوانی کتاب با کودکان آشنا می‌کند. در این کارگاه آموزشی چگونگی برگزاری یک نشست بلندخوانی و آماده کردن کودکان برای کتابخوانی و همراهی با داستان آموزش داده می‌شود. افزون بر این، حاضران با انواع کتاب کودک و خصوصیت‌های کتاب‌های باکیفیت و بی‌کیفیت کودکان آشنا می‌شوند.

مخاطبان هر دو کارگاه را پدران و مادران، مروجان، مربیان و آموزگاران کودکان تشکیل می‌دهند. این دو کارگاه از جمله کارگاه‌هایی هستند که از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان برگزار می‌شوند و برای برنامه ترویج کتابخوانی «با من بخوان» طراحی شده‌اند. «با من بخوان» برنامه‌ای برای ترویج کتاب‌خوانی با کودکان خانواده‌های کم‌درآمد، کودکان محروم و کودکان در بحران است. این برنامه بر پایه رساندن کتاب‌های مناسب و با کیفیت به دست این گروه از کودکان و نوجوانان است که در وضعیت معمول زندگی به کتاب‌های با کیفیت دسترسی ندارند. این برنامه به مربیان، آموزگاران و علاقه‌مندان در قالب کارگاه‌های آموزشی، مفاهیم لازم جهت ترویج کتابخوانی را آموزش می‌دهد تا این گروه‌ها با گذراندن کارگاه‌های آموزشی کار آزموده شوند.

کارگاه «آواورزی و الفباورزی» روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه ۱۳۹۶ از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۴:۳۰ و کارگاه آموزشی «ادبیات کودکان و روش‌های بلندخوانی» روز جمعه ۱۶ تیرماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۴:۳۰ در محل سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، فلسطین جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، پلاک ۲ برگزار خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت خوانک مراجعه کنید و همچنین جهت ثبت‌نام می‌توانید با شماره ۸۸۵۵۲۳۱۸-۲۱تماس بگیرید.

502

کد خبر: 789228

وب گردی

وب گردی