فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی رشت در بخش گیاهان دارویی کار قابل تقدیری است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشت دیدار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه دکتر علیرضا امیرتیموری دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه ازاد اسلامی استان گیلان ضمن خیرمقدم به نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گزارش مبسوطی ازروند فعالیت های دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشت ارائه داد.

وی به تولید گیاهان دارویی در دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در زمینی به مساحت یک هکتار شروع به کشت نوعی گیاه دارویی کمیاب کرده است که این نوع از گیاهان دارویی در اقلیم و شرایط جغرافیایی استان گیلان به خوبی رشد می کند.

دکتر امیرتیموری با برشمردن افتخارات علمی ، پژوهشی کسب شده دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشت در چند ماهه گذشته بیان داشت: انتخاب آزمایشگاه پیشرفته مواد و مجله علمی و پژوهشی این واحد دانشگاهی در پنجمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه ازاد اسلامی کشور، اجرای موفقیت آمیز طرح تشکیل پرونده سلامت الکترونیک در سطح مدارس سما استان گیلان، انتخاب یکی از آموزشکده های سما به عنوان آموزشکده برتر کشور از جمله افتخارات دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشت در چند ماهه گذشته است.

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی استان گیلان افزود: دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشت توانست با تاسیس مرکز رشد واحد های فناور و داشتن دانش فنی مناسب در جهت تولید علم نافع پیشقدم باشد که طراحی و ساخت پایلوت دستگاه تولید کافئین از ضایعات چای، ساخت دستگاه تصفیه پساب های داروهای سرطانی بیمارستانی از آن جمله هستند.

وی تاکید کرد: در جهت توسعه تحصیلات تکمیلی و زیر پوشش آموزش عالی بردن بسیاری از جوانان این استان از جمله دیگر فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه در سه ساله اخیر است که توانست 3 رشته دکتری موجود را به تعداد 27 رشته دکتری تخصصی ارتقا دهد.

دکتر امیرتیموری توجه مسئولین را به دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به عنوان یکی از مراکز علمی مهم در تولید علم مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: دانشگاه ازاد اسلامی استان گیلان با داشتن ظرفیت های مناسب علمی می تواند در کنار دیگر مراکز علمی استان در جهت تولید علم نافع و کمک به رفع مشکلات استانی در کنار دیگر مسئولین استان گیلان خدمت نماید.

مهندس جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن استماع مطالب ارائه شده از روند فعالیت های علمی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و واحد رشت ضمن تشکر از فعالیت های زیادی که دکتر امیرتیموری و تیم مدیریتی ایشان در طول سه سال اخیر انجام داده اند، اظهار کرد: امروز باید از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با توجه به فضای رقابتی موجود و شرایط خاص اقتصادی و رقابتی حاکم دراستان به جهت تلاش هایی که می کنند تقدیر کرد.

وی ادامه داد: نسبت تحصیلات تکمیلی به دانشجویان حدود 24% بوده که باید به 30% رسانیده شود و این نشاندهنده آن است که مردم باید در تولید علم و آموزش عالی بیشتر حضور داشته باشند.

مهندس کوچکی نژاد رشد تولیدات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی را بسیار چشمگیر دانست و تصریح کرد: گیلان به عنوان یکی از قطب های تولید گیاهان دارویی به شمار رفته و باید از ظرفیت های موجود در این دانشگاه جهت رفع مشکلات استان یاری گرفت.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی در جایگاهی قرار دارد که مراکز مختلف باید از فناوری و دانش فنی این دانشگاه استقبال کنند .

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه خاطر نشان کرد: فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در بخش گیاهان دارویی کار قابل تقدیری است و باید با پشتیبانی مسئولین استانی در جهت توسعه آن اقدام گردد.

در پایان هر یک از اعضای حاضر در جلسه سوالات و نقطه نظرات خود را مطرح که توسط نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی به این سوالات پاسخ گفته شد.

200

کد خبر: 789261

وب گردی

وب گردی