نسل جدید کادیلاک XTS، معرفی شد

برند پرطرفدار و اصیل کادیلاک، با مدل جدید XTS در کلاس سدان‌های لوکس حضور خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، جالب است بدانید که از نظر سایز بدنه، XTS با بزرگان این کلاس همچون مرسدس بنز کلاس S، بی‌ام‌و سری 7 و آئودیS8 رقابت خواهد کرد؛ اما یکی از ارزان‌ترین محصولات کادیلاک در نسخه‌ی استاندارد محسوب می‌شود. نسل اول این خودرو در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و فروش نسبتا خوبی در سال‌های اخیر داشت. کادیلاک XTSS در خارج از آمریکا هم مورد توجه قرار گرفت؛ به‌طوری که بیش از ۵۰ درصد از فروش ۵۵ هزار دستگاه در سال آن، به صادرات اختصاص دارد.

کادیلاک 2018  Cadillac XTS

نسل دوم این خودروی لوکس، امروز رونمایی شد تا مثل مدل‌های جدید CT6 و کراس‌اوور XT5، با سبک جدید چراغ‌های کادیلاک، تفاوت زیادی نسبت به مدل قبلی داشته باشد. خودروی XTS اساسا با رینگ‌های بزرگ ۱۹ و ۲۰ اینچ عرضه خواهد شد تا ابهت بیشتری داشته باشد؛ ضمن اینکه در نوع کابین و شاسی هم کاملا نوسازی شده است. چراغ‌های جلو و عقب، تمام LED هستند؛ علاوه بر این با طول ۵ متر، حدود ۲.۵ سانتیمتر کوتاه‌تر از نسل قبلی خواهد بود. دیگر نکته‌ی جالب درباره‌ی XTS مربوط به صندوق بار می‌شود که از این نظر، کادیلاک برتر از رقبا عمل کرده است و حالا ۵۰۹ لیتر گنجایش دارد.

کادیلاک 2018  Cadillac XTS

این احتمال وجود دارد که همه‌ی نسخه‌های XTS، از سیستم دو دیفرانسیل هوشمند بهره‌مند باشند. علاوه بر این، آپشن‌هایی مثل ترمزهای برمبو در جلو، فناوری مدرن سیستم‌های پخش چندرسانه‌ای با نمایشگر ۸ اینچ و ناوبری ماهواره‌ای کادیلاک با امکان اتصال به انواع تلفن هوشمند، استارت و خاموش کردن پیشرانه از راه دور، ۴ پورت USB در قسمت‌های مختلف کابین و سیستم صوتی حرفه‌ای از برند مشهور بوز، در همه‌ی مدل‌های XTS به‌صورت استاندارد وجود خواهند داشت.

این محصول کادیلاک در نسخه‌های استاندارد، پرمیوم، لاکچری Vsport و پلاتینیوم عرضه می‌شود که آپشن‌های متفاوتی به همراه دارند. مهم‌ترین امکانات قابل سفارش XTS شامل آینه‌بغل‌های جمع‌شونده، رینگ‌های اسپرت با طرح‌های متنوع در سایز ۱۹ و ۲۰ اینچ، کروز کنترل هوشمند و ترمز خودکار خواهند بود. در فضای داخلی هم علاوه بر ۶ ترکیب رنگ‌ مختلف فلز و چوب، صندلی‌های تمام چرم با گرم‌کن و سردکن داخلی قابل خرید هستند که در ردیف جلو، ۲۲ حالت تنظیم دارند و در ردیف عقب، تغییر زاویه می‌دهند. نمایشگر عریض ۱۲.۳ اینچ با ۱۴ اسپیکر، فناوری نمایش اطلاعات روی شیشه‌ی جلو (Head-Up Display) و امکان تغییر رنگ روشنایی داخل کابین، از آپشن‌های قابل سفارش برای کادیلاک XTS خواهند بود.

کادیلاک 2018  Cadillac XTS

نسل جدید فناوری‌های ایمنی کادیلاک، موسوم به کنترل و هشدار (control and alert) شامل رادارهای مدرن، حسگرهای پیشرفته و ترمز خودکار با هدف جلوگیری از برخورد با موجودات زنده و دیگر خودروها ارائه می‌شود که شامل هشدار اجسام در نقطه‌ی کور و تعویض لاین ناگهانی نیز خواهد بود. کروز کنترل هوشمند با قابلیت کاهش و افزایش سرعت خودرو در ترافیک همراه با پارک خودکار، آپشن‌های مربوط به فناوری خودران در XTS فول‌آپشن هستند.

کادیلاک 2018  Cadillac XTS

سرآمد پیشرانه‌های قابل انتخاب برای کادیلاک XTS، نمونه‌ی ۳.۶ لیتری ۶ سیلندر و مجهز به توربوی دوگانه است که قدرت ۴۱۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر را فراهم خواهد کرد. این نسخه که با نام Vsport شناخته شده است، یکی از قدرتمندترین پیشرانه‌های ۶ سیلندر جهان محسوب می‌شود و با توانایی تولید بیشترین گشتاور از دور موتور ۱۹۰۰ دور بر دقیقه، کارایی بسیار خوبی خواهد داشت. ارزان‌ترین مدل XTS هم پیشرانه‌ی ۳.۶ لیتری تنفس طبیعی به همراه دارد که قدرت ۳۰۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند. تمامی نسخه‌های XTS با جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار و با قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان ارائه خواهند شد.

کادیلاک 2018  Cadillac XTS

نسخه‌ی Vsport فعلی از کادیلاک XTS با پیشرانه‌ی ۴۱۰ اسب بخار، ظرف ۵.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ۱۲.۴ ثانیه بعد از شروع حرکت، سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت ثبت خواهد کرد. نهایت سرعت این خودرو به ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است و میانگین مصرف سوخت نزدیک به ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد. مصرف سوخت این مدل، حدود ۱۰ لیتر در سرعت ثابت بزرگ‌راه و ۱۴.۵ لیتر در ترافیک شهری گزارش شده است.

قیمت نهائی این خودرو مشخص نیست؛ اما می‌توان پیش‌بینی کرد که با آستانه‌ی قیمت ۵۰ هزار دلار عرضه شود و در نمونه‌های قدرتمندتر و فول‌آپشن، نزدیک به ۸۰ هزار دلار قیمت داشته باشد.

401

کد خبر: 789276

وب گردی

وب گردی