مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی در  تصفیه بزرگترین پساب صنعت رزین کشور

دکتر عباس جهان بخشی رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان از انعقاد قراردادی  بین این دانشگاه  و  بزرگترین شرکت تولید کننده رزین کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز؛ جهان بخشی در حاشیه این مراسم افزود: با انعقاد این قرارداد اجرای تصفیه پساب صنعتی شرکت رزیتان تهران به شیوه نوینی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به عنایت ویژه مقام معظم رهبری به مقوله مدیریت منابع آب در اجرای اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان طی قراردادی، طراحی فرآیند فیزیکی و شیمیایی تصفیه پساب شرکت رزیتان با ظرفیت 35 مترمکعب در ساعت را بررسی و مورد تحقیق قرار داده و در صورت حصول نتیجه با عقد قراردادی دیگر مجری آن نیز خواهد بود. به دلیل اینکه آب مهمترین عامل توسعه پایدار می باشد، اهمیت این قبیل پروژه های مشترک دانشگاه با صنعت دوچندان می باشد.

دکتر عباس جهان بخشی اضافه کرد: در این طرح با استفاده از روشهایی نوین تصفیه پساب انجام می شود و دانش فنی و مهندسی آن توسط حوزه معاونت پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان و مهندسی تفصیلی و ایمنی آن توسط شرکت رزیتان انجام می شود.

وی در ادامه افزود: تکنولوژی و دانش فنی تسویه این نوع از پساب ها بسیار خاص و پیچیده می باشد ، رزینها ترکیبات آلی هستند که سبب ایجاد آلودگی زیادی در پساب می شوند، لذا کارخانجات تولید کننده رزین یکی از منابع عمده و متمرکز ورود پساب به محیط زیست به شمار می روند ورود پساب با آلاینده های رزینی به منابع آبهای طبیعی باعث آلودگی آنها شده و این منابع را غیرقابل استفاده می سازد. در مجموع این دسته از پسابها در صورت عدم تصفیه مناسب خسارت زیادی را به اکوسیستم های طبیعی محیط وارد می کنند.

.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان با بیان اینکه این دومین قرارداد برون دانشگاهی و فروش دانش توسط این دانشگاه در سال جاری است بیان داشت: رسالت این دانشگاه ایجاد ارتباط هدفمند با بخش صنعت است و این امر موجب ارتقای افزایش سطح اعتماد صاحبان صنایع به این واحد دانشگاهی به پشتوانه قابلیتهای بالای علمی و پژوهشی موجود شده است .

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان امروز دوران آموزش محور را پشت سر گذاشته است یادآور شد: در حال حاضر این دانشگاه در راستای فن آوری محوری و تبدیل دانش به ثروت حرکت می‌کند و حمایت از شرکت های دانش بنیان و تسهیل فرآیند تبدیل ایده به محصول سیاست اصلی این واحد دانشگاهی می باشد در همین راستا با راه اندازی خطوط تولید متعدد و تجاری سازی آزمایشگاه ها، کارگاه ها و مزارع،واحد تاکستان در مسیر تحقق اقتصاد دانش بنیان و حرکت به سمت دانشگاه نسل چهارم که هدف آن کارآفرینی می باشد گامهای بزرگی را برداشته است.

200

کد خبر: 789348

وب گردی

وب گردی