آخرین تمهیدات فرودگاه‌های کشور برای انتقال حجاج به سرزمین وحی

آخرین تمهیدات فرودگاه‌های کشور برای نقل‌وانتقال حجاج به سرزمین وحی اعلام شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛ همزمان با اعلام مدیر فرودگاه زنجان در خصوص اعزام ۱۲۸۰۰ زائر هم استانی به سفر حج تمتع سال جاری از طریق فرودگاه زنجان، مدیرکل فرودگاه اصفهان خبر داد که پروازهای حج فرودگاه اصفهان از ۱۲۲ مردادماه امسال برقرار می‌شود و طی این عملیات‌ها ۶ هزار و ۳۰۸ مسافر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: برای ایام حج امسال فرودگاه بین‌المللی اصفهان میزبان ۶ هزار و ۳۰۸ مسافر از استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

حسن امجدی اعلام کرد : پروازهای حج فرودگاه اصفهان از ۱۲ مردادماه امسال برقرار می‌شود و طی این عملیات‌ها ۶ هزار و ۳۰۸ مسافر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی گفت: حجاج فرودگاه بین‌المللی اصفهان از استان‌های اصفهان و چهار محال و بختیاری هستند. زمان بازگشت حجاج از کشور عربستان نیمه شهریورماه امسال خواهد بود.

مدیرکل فرودگاه اصفهان یادآور شد: فرودگاه اصفهان پس از فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، مشهد و گلستان در رتبه چهارمین فرودگاه پرترافیک پروازهای حج تمتع قرار دارد.

وی اضافه کرد: در سفرهای حج تمتع امسال، حجاج از طریق ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه اصفهان اعزام و پذیرش می‌شوند. همچنین وسعت سالن مستقبلین این فرودگاه قدری توسعه یافته است تا همراهان حجاج در شرایط بهتری از مسافران خود استقبال کنند.

فرودگاه تبریز برای برقراری پروازهای حج آماده می‌شود

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی نیز از آماده‌سازی فرودگاه تبریز برای برقراری پروازهای حج در اوایل مردادماه امسال خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال فرودگاه بین‌المللی تبریز میزبان ۳۵۰۰ مسافر سرزمین وحی باشد.

مصطفی صفایی، افزود : ترمینال پروازهای زیارتی فرودگاه تبریز مستقل از ترمینال پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه است. همواره این ترمینال در طول سال میزبان زائران عتبات‌عالیات است اما با توجه به تعداد مسافران سفر حج و میزان بار آن‌ها، ترمینال پروازهای زیارتی نیاز به رسیدگی دارد.

وی ادامه داد: بنابراین پس از اعلام سازمان حج و زیارت برای برقراری پروازهای حج تمتع، از ماه گذشته عملیات بهسازی را در این ترمینال آغاز کردیم. از جمله این عملیات‌ها می‌توان به بهسازی سرویس‌های بهداشتی، بهسازی تسمه نقاله‌ها، بهسازی نمازخانه‌ها و بهسازی محوطه و پارکینگ خودرو در فرودگاه‌ تبریز اشاره کرد.

به گفته مدیرکل فرودگاه بین‌المللی تبریز، هزینه این پروژه‌ها از اعتبارات بهسازی تامین شده است و در ایام ماه مبارک رمضان که تعداد پروازهای عتبات‌عالیات کاهش یافته، فرصتی فراهم شده تا همزمان با برقراری پروازها، پروژه‌های بهسازی هم اجرا شود. تلاش می‌کنیم تا اوایل مردادماه امسال این پروژه‌ها به پایان برسند.

وی یادآور شد : بر اساس آمار ارایه شده از سوی سازمان حج و زیارت حدود ۳۵۰۰ حاجی از طریق فرودگاه تبریز اعزام و پذیرش شوند. این حجاج از استان آذربایجان شرقی هستند و حجاج سایر استان‌های همجوار از فرودگاه‌های مرکز استان اعزام و پذیرش خواهند شد.

صفایی اضافه کرد: هنوز نوع هواپیمای پروازهای حج تعیین نشده است. اگر این پروازها با هواپیمای ایرباس انجام شود تعداد پروازها بیشتر شده و اگر با هواپیمای پهن‌پیکر بوئینگ ۷۴۷ صورت گیرد، تعداد پروازها کاهش می‌یابد.

اعزام ۱۲۸۰ زائر به حج تمتع از فرودگاه زنجان

مدیر فرودگاه زنجان نیز گفت: اعزام ۱۲۸۰ زائر هم استانی به سفر حج تمتع سال جاری و برعکس از طریق فرودگاه زنجان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروازهای حج تمتع از زنجان به مدینه از مرداد امسال آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: یک‌ هزارو۲۸۰ نفر از زائران به مدینه در قالب چهار یا پنج پرواز انجام خواهد شد.

مدیر فرودگاه زنجان اظهار کرد: قبل از سال ۹۱ و شروع فعالیت این فرودگاه سفرهای حج عمره و تمتع این استان از فرودگاه های تهران و تبریز انجام می شد.

قاسمی تاکید کرد: اعزام زائران حج تمتع به کشور عربستان از طریق فرودگاه زنجان موجب شده تا این مسافران و همراهان آنها سختی‌های راه زمینی برای رسیدن به فرودگاه‌های سایر استان‌ها را متحمل نشوند و از سوی دیگر در کاهش سوانح جاده‌یی نیز تاثیر قابل توجهی داشته است

اعزام بیش از ۲۳۰۰ حاجی از فرودگاه یزد

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد نیز در این باره گفت: برای ایام حج تمتع امسال ۲ هزار و ۳۸۵ مسافر در قالب ۱۶ کاروان راهی بیت‌اله الحرام می‌شوند، این فرودگاه برای اعزام و پذیرش مسافران سرزمین وحی آمادگی کامل را داراست.

عباس محمدی توضیح داد: براساس آمار اولیه ارایه شده برای انجام مناسک حج امسال، ۲ هزار و ۳۸۵ زائر راهی خانه خدا می‌شوند. نخستین پرواز این سفر معنوی از ۲۷ مرداد امسال آغاز شده و تا ۳۰ مردادماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: زمان بازگشت حجاج از کشور عربستان ۲۵ تا ۲۹ شهریور ماه ۹۶ خواهد بود. این مسافران از طریق ترمینال پرواز خارجی فرودگاه یزد اعزام و پذیرش می‌شوند. این فرودگاه آمادگی کامل برای میزبانی حجاج را دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد گفت: احتمالا این پروازها را شرکت هواپیمایی ایران‌ایر برقرار خواهند کرد. ترجیح و اولویت فرودگاه یزد برای ارایه خدمات مناسبتر هواپیمای ایرباس ۳۰۰ با ظرفیت ۲۵۰ صندلی است اما احتمال تغییر نوع هواپیما و برقراری پرواز با بوئینگ ۷۴۷ و ظرفیت ۴۰۰ مسافر وجود دارد.

401

کد خبر: 789351

وب گردی

وب گردی