ضریب نفود بیمه در سال 95 به 2.2 درصد رسید

رئیس کل بیمه مرکزی، ضریب نفوذ بیمه در سال 95 را 2.2 درصد اعلام کرد و از شرکت های بیمه خواست برای بهبود این رقم، توسعه بیمه های عمر را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش ایسکانیوز از بیمه مرکزی، عبدالناصر همتی در دومین نشست هم اندیشی با مدیران ارشد صنعت بیمه در چهل و ششمین سالگرد تاسیس بیمه مرکزی، ضمن ابراز امیدواری نسبت به آینده صنعت بیمه اجرای سه وظیفه حاکمیتی در قانون بیمه مرکزی، یعنی وظیفه حمایتی، هدایتی و نظارتی را اولویت اصلی بیمه مرکزی دانست.
وی گفت: صنعت بیمه در مدت 46 سال فعالیت بیمه مرکزی پیشرفت های خوبی داشته و اکنون نسبت به سایر بازارهای مالی در وضعیت خوبی قرار دارد.
همتی ادامه داد: شاید بیمه مرکزی و شورایعالی بیمه هنوز از تمام ظرفیت های خود استفاده نکرده اند اما ساماندهی بازار بیمه در طول 46 سال گذشته به تدریج اهمیت این نهاد مهم حاکمیتی را آشکار ساخت و امروز نقش مهمی درصنعت بیمه ایفا می کند.
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: در تلاشیم در شرایط آرام تصمیمات بهینه بگیریم و نگذاریم تصمیمات عجولانه دوباره صنعت بیمه را دچار تنش کند اما باید به این نکته هم توجه داشت که اگر در شرایط ایده آل قرار داشتیم، می توانستیم بهتر عمل کنیم اما صنعت بیمه هم متاثر از شرایط محیطی اقتصادی کشور است.
وی افزود: ما باید شرایط را به سمتی ببریم که هر سه بعد وظایف حاکمیتی یعنی حمایت، هدایت و نظارت را اجرا کنیم چرا که من به آینده صنعت بیمه اعتماد دارم و با مدیران خوبی که دارد ایمان دارم در کوتاهترین زمان ممکن به وضعیت مطلوب می رسد کما اینکه پرداخت خسارت حوادث متعدد اخیر خود نشانگر توانایی صنعت بیمه بود.
همتی با اشاره به لزوم تعریف صحیح از نقش های ارکان صنعت بیمه گفت: بیمه مرکزی با تصویب آئین نامه حاکمیت شرکتی سعی در اجرای خود کنترلی در شرکت های بیمه را دارد و می خواهد از رعایت حقوق ذینفعان خصوصا بیمه گذاران و سهامداران جزء مطمئن باشد و تمایلی به دخالت در امور شرکت ها ندارد.
وی ادامه داد: سندیکای بیمه گران و انجمن حرفه ای صنعت بیمه می توانند با دفاع از حوزه صنفی خود و کنترل های لازم وتقویت رقابت سازنده وغیر مکارانه در این حوزه به بیمه مرکزی کمک کنند اما طبق قانون نظارت حاکمیتی فقط بر عهده بیمه مرکزی است و قابل واگذاری نیست.
همتی خاطر نشان کرد: با علم به شرایط اقتصادی موجود و مشکلات شرکت های بیمه، تمام قد از آنها دفاع و حمایت می کنم اما اعضای هیات مدیره شرکت های بیمه نیز باید حساسیت بیشتری داشته باشند و باتوجه به منافع شرکت تصمیم گیری کنند و مدیران شرکت را از ارائه نرخ های غیر فنی منع کنند.
وی گفت: ترکیب پرتفوی مناسب، اطمینان از کفایت ذخایر، تعادل میان سرمایه شرکت با حق بیمه صادره و حق بیمه نگهداری شده و اجرای حاکمیت شرکتی باید در شرکت های بیمه رعایت شود که بیمه مرکزی به طور جدی بر آن نظارت می کند.
رئیس کل بیمه مرکزی از شرکت های بیمه خواست، همچون سال گذشته در توسعه بیمه های عمر فعال باشند تا بتوان در چارچوب برنامه ششم پیش رفت.
وی همچنین گفت: جدا سازی حساب های بیمه های عمر و غیرعمر مورد تاکید جدی بانک مرکزی است.

401

کد خبر: 789451

وب گردی

وب گردی