تهران- ایسکانیوز: خسروتاج گفت:دولت  سالانه 11 هزار میلیارد تومان یارانه نان پرداخت  می کند اما تولیدکننده و مصرف کننده همچنان ناراضی هستند.

مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در نخستین اجلاس دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران با مد نظر قرار دادن نارضایتی مردم از کیفیت و قیمت نان  اعلام کرد: در حال حاضر هم مردم از کیفیت نان ناراضی هستند و هم نانوایان از اصلاح‌ نشدن قیمت نان اعلام نارضایتی می کنند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: در سال گذشته 11 هزار میلیارد تومان برای خرید گندم پرداخت شده تا کشاورزان برای تولید محصولات کشاورزی انگیزه داشته باشند ولی در حال حاضر مردم از کیفیت نان راضی نیستند.

وی همچنین با اشاره به ثبات ارز گفت: اطلاع‌رسانی شفاف و ثبات ارز موجب ایجاد ثبات در بازار نیز شد تا در جهت ارتقای جایگاه و نقش اصناف گام‌هایی برداشته شود که می‌توان گفت سیاست دولت برای ثبات بازار هوشمندانه بود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از حل مشکلات مالیاتی اصناف در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت:  به منظور  حل مشکلات مالیاتی اصناف  با رییس سازمان امور مالیاتی جلسه‌ای خواهیم داشت. همچنین  برای رفع  ضعف مشکل بودجه اصناف به وزیر صنعت پیشنهاداتی شده که این مشکل از طریق افزایش قیمت پروانه کسب برخی از نیازهای مالی اصناف حل شود.

خسروتاج در بخشی از سخنان خود به لزوم شکل‌گیری کمیسیون‌های مختلف در اصناف اشاره و اظهار کرد: باید افرادی که از مشکلات آگاهی کاملی دارند در این کمیسیون‌ها حضور داشته باشند تا بتوانند مشکلات و موارد موجود را حل کنند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اصلاح نظام توزیع می‌تواند در کاهش قیمت‌ها موثر باشد، گفت: ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کاهش قیمت‌ها تاثیر‌گذار بوده و اصناف نیز نقش مهمی در این زمینه دارند.

وی تاکید کرد: فروردین‌ماه سال جاری معاون اجرایی رئیس‌جمهور درخواست عدم افزایش قیمت‌ها را داد که فعالیتی هوشمندانه بود و همراهی اصناف نقش مهمی در آن ایفا کرد.
کد خبر: 78946

وب گردی

وب گردی