فاضلی: خبر خوش برای پلاسکویی ها/ تصمیات جدید شنبه اعلام می شود

رییس اتاق اصناف تهران گفت: روز گذشته جلسه ای در این خصوص برگزار شد، تصمیمات موثری در این راستا اتخاذ شده است که در صورت تکمیل قطعی شدن آن اوایل هفته ابلاغ خواهد شد.

علی فاضلی، رییس اتاق اصناف تهران در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درخصوص مالیات بر مشاغل گفت: سازمان امور مالیاتی به عنوان مجری قانون است، میزان مالیات را قانونگذار تایید می کند و سازمان امور مالیاتی موظف به اجرای آن است همچنین دستورالعمل براساس قانون ابلاغ می شود.

وی در ادامه بیان کرد: آنچه که در قانون ابلاغ شده است تعاریف مختلفی درخصوص مودیان مالیاتی ارائه شده، کسانی که درآمد زیر 1 میلیارد دارند مشمول بند مختلفی از افراد دارای درآمد 3 میلیارد است و کسانی که در آمد بالای 3 میلیارد دارند شامل بند 3 خواهند بود. بر همین اساس دستورالعملی که به تازگی صادر شده مابین اتاق اصناف و نیز سازمان امور مالیاتی تنظیم و ابلاغ شده است.

فاضلی خاطرنشان کرد: طی سال های گذشته سازمان امور مالیاتی مکلف بود تا با اتاق اصناف جلسه ای بگذارد و با یکدیگر به تفاهم برسند اما در سال جاری، قانونگذار این تفاهم را از این شکل خارج کرد.

رییس اتاق اصناف تهران تصریح کرد: دستورالعمل در بند ج درباره بنگاه های کوچک که فعالیت اقتصادی آنها با درآمد کمتر از 1 میلیارد طی سال است، به نگارش درآمده، این بنگاه ها با 8 درصد افزایش مالیاتی نسبت به سال 94 همراه بودند و می توان گفت در واقع این امر به حداقل ها بسنده شده است.

فاضلی یا بیان اینکه اکثریت مجوعه کوچک و متوسط مشمول همین بند از دستورالعمل هستند، اظهار داشت: صاحبان مشاغلی که دارای منابع مالی هستند مشمول این بند می شوند و کسانی که ثابت کنند نسبت به سال 94 درآمد کمتر یا درآمدی نداشتند از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.

رییس اتاق اصناف تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر آخرین وضعیت کاسبان ساختمان پلاسکو گفت: روز گذشته جلسه ای در این خصوص برگزار شد، تصمیمات موثری در این راستا اتخاذ شده است که در صورت تکمیل قطعی شدن آن اوایل هفته ابلاغ خواهد شد.

401

کد خبر: 789494

وب گردی

وب گردی