نوبخت: با اعتماد و اعتقاد راسخ تر در راهپیمایی روز قدس شرکت کنیم

سخنگوی دولت تاکید کرد: موضوع آزادی قدس باید به مسئله نخست جهان اسلام بازگردد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران به راهپیمایی روز جهانی قدس اشاره کرد و افزود: امسال با توجه به شرایطی که منطقه دارد و اختلافاتی که بین کشورهای اسلامی است موضوع اسرائیل تقریبا به فراموشی سپرده شده است و به جای این موضوع مهم به عنوان بلیه جهان اسلام، مباحث دیگری مطرح می شود.


وی اضافه کرد : وجود عناصر تروریستی نیز باعث تفرقه در جهان اسلام شده و چهره ای خشن و بی رحم از اسلام مطرح کرده اند تا جنایات رژیم صهیونیستی فراموش شود و اسلام را به عنوان منشا تروریسم معرفی کنند.


سخنگوی دولت گفت: لازم است همه برای مقابله با تروریسم و آنچه در سرزمین های اشغالی صورت می گیرد و نیز با توجه به وصیت امام راحل درباره روز جهانی قدس، امسال با اعتماد و اعتقاد راسخ تر وارد عرصه شوند.


وی افزود: رئیس جمهور هم امروز در جمع وزرا بر حضور پرشور مردم در مراسم روز جهانی قدس تاکید کردند و همه ملت در این روز در خیابان ها انسجام ملی را نشان خواهند داد.

نوبخت در ادامه در پاسخ به سوالی درباره لایحه تفکیک وزارتخانه ها گفت: این لایحه به مجلس ارائه شده است و ما درخواست دو فوریت کرده بودیم که دو فوریت آن تصویب نشد و به صورت یک فوریتی در دستور کار مجلس قرار گرفته است.


وی ضمن درخواست بررسی فوری این موضوع در مجلس شورای اسلامی افزود: تصویب این لایحه می تواند به دولت جدید کمک کند تا اگر می خواهد وزیری به مجلس معرفی کند با توجه به تفکیک وزارتخانه ها با مشکل روبرو نشود.


سخنگوی دولت همچنین درباره این موضوع که آیا کارکنان وزارتخانه ها با این کار تقلیل پیدا می کند یا خیر گفت: هیچ یک از کارکنان این وزارتخانه ها تقلیل پیدا نمی کنند چون قبلا تجمیع شده بودند و حالا با تفکیک به کار خود ادامه خواهند داد.

نوبخت در پایان در پاسخ به سوالی درباره نقض برجام از سوی طرف مقابل و اقدام دولت در این زمینه گفت: هیئت نظارت بر اجرای برجام در حال رسیدگی به این موضوع و بررسی تمام رخدادهاست و اگر در گزارشی تایید شود که برجام نقض شده است طبق پیش بینی ها و ظرفیت های قانونی برای احقاق حقوق ملی خود استفاده خواهیم کرد.

302

کد خبر: 789511

وب گردی

وب گردی