دکتر ولایتی :دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ تحقیقاتی رو به رشد است/ دکتر نوریان: باید فضا را برای رشد اساتید مهیا کنیم

در سومین برنامه تلویزیونی مجله دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص وضعیت تحقیقاتی، به روزرسانی اساتید بر اساس ارائه تسهیلات و پذیرش دانشجو یان تحصیلات تحمیلی صحبت شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ولایتی رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در سومین برنامه تلویزیونی مجله دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ تحقیقاتی رو به رشد است و این دانشگاه، مجموعه ای است که طبق دستور مقام معظم رهبری بنا دارد به لحاظ علمی و فرهنگی الگو شود.

اساتید دانشگاه آزاد باید در فضا مطلوب رشد کنند
در ادامه دکتر نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: باید برای اساتیدی که در واحدهای دانشگاهی با عشق و علاقه به کشور، دانشجویان و دانشگاه کار می کنند فضایی را مهیا کرد که بتوانند رشد کرده و خود را به روز کنند.

وی افزود :یکی از این موقعیت ها، فضاهای امکاناتی و خدماتی است به نحوی که اساتید ما به کتب، مقالات و مطالب دانشگاه های جهان دسترسی داشته باشند بعلاوه باید شرایطی را مهیا کنیم که اساتید دانشگاه بتوانند دوره های آموزشی خارج از کشور را بگذرانند که این امر به توانمند سازی آن ها کمک ویژه ای می کند.

تسهیل در تصویب رشته های تحصیلات تکمیلی

علوی فاضل، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی، در ادامه این مجموعه تلویزیونی ضمن بیان این نکته که هماهنگی های خوبی که با دولت و وزارت علوم انجام شده تصویب رشته های تحصیلات تکمیلی تسهیل شده‌است گفت:در این راستا واحد هایی که تقاضای تصویب رشته های کارشناسی‌ارشد و دکتری را در سامانه تصویب رشته های وزارت علوم ثبت کرده اند مورد ارزیابی قرار گرفته تا تعداد این رشته و رشته هایی که شرایط کامل را دارد مشخص شود.

وی افزود :با توسعه آموزش عالی در سراسر کشور آرزوی مردم در زمینه تحصیلات تکمیلی برآورده شد و در واقع اگر این دانشگاه حرکتی با این ابعاد گسترده را انجام نمی داد تصور نمی شد بر اساس توانایی های بخش دولتی این خدمات قابل تحقق در کشور باشد.

وضعیت مطلوب تعداد اعضا هیات علمی در دانشگاه آزاد

همچنین دکتر بهمن یزدی صمدی یکی از اعضا هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه اظهار کرد: از لحاظ تعداد اعضای هیات علمی، دانشگاه به وضعیت مطلوبی رسیده است به نحوی که در حال حاضر بیش از 25 هزار هیات علمی تمام وقت در دانشگاه مشغول به کار هستند.

200/202

کد خبر: 789637

وب گردی

وب گردی