برابر قانون اساسی، آموزش و پرورش در کشور رایگان است/ دریافت پول در زمان ثبت‌نام  خلاف قانون  است

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر اینکه دریافت هرگونه وجه از دانش‌آموزان هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی برخلاف قانون اساسی است،گفت: متأسفانه آموزش و پرورش نظارت خوبی در این خصوص ندارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر عبادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص «دریافت وجه از دانش‌آموزان هنگام ثبت‌نام در مدارس»، اظهار داشت: برابر قانون اساسی، آموزش و پرورش در کشور رایگان است؛ یعنی دولت مؤظف است به صورت رایگان آموزش و پرورش را در اختیار مردم قرار دهد.

وی افزود: دریافت هرگونه وجه در مدارس دولتی از دانش‌آموزان برخلاف قانون اساسی است؛مگر کسی به صورت اختیاری قصد کمک به مجلس را داشته باشد، اما هیچ کس اجازه ندارد از مردم به خاطر ثبت‌نام، وجهی دریافت کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تأکید براینکه آموزش و پرورش باید با این موضوع برخورد کند، گفت: متأسفانه به دلیل اینکه نظارت خوبی در این خصوص وجود ندارد، هر ساله هنگام ثبت‌نام در مدارس، گرفتار موضوع دریافت وجه از اولیای دانش‌آموزان هستیم و بعضاً مدارسی وجود دارند که به صورت اجباری از اولیای دانش‌آموزان وجه دریافت می‌کنند.

700

کد خبر: 789685

وب گردی

وب گردی