فراخوان فوری سایپا برای رفع نقص خودروهایش

شرکت خودروسازی سایپا در اتفاقی نادر و کم‌سابقه در صنعت خودروسازی ایران، به طور پیامکی برای رفع نقص سیم‌کشی خودروهای مدل تیبای خود فراخوان فوری داد.

به گزارش ایسکانیوز، در پیامکی که سایپا برای صاحبان تیبا ارسال کرده، آمده است:

مالک محترم خودرو تیبا، خودروی شما به جهت حصول اطمینان از سلامت کامل آن و عدم وجود نقص احتمالی در سیم کشی کنار رله باکس نیاز به بازبینی فوری و خدمات خارج از دوره دارد. لطفا در اسرع وقت به نزدیکترین نمایندگی مجاز شرکت سایپا یدک مراجعه نمایید. بدیهی است مسئولیت پیامد عدم مراجعه به عهده مالک خودرو می‌باشد.

این فراخوان به دلیل احتمال وجود ایراد گرم شدن دسته سیم ورودی به رله باکس خودرو تیبا اعلام شده است. سایپا مدتی قبل نیز برای رفع نقص در سگ دست سایپا 131 فراخوان داده بود. سایپا هنوز به طور رسمی اعلام نکرده است که این نقص منفی چه عواقب و خطراتی برای خودروهای تیبا خواهد داشت. اعلام فراخوان فوری از سوی خودروسازها امری طبیعی است و در کل دنیا رواج دارد اما در ایران خیلی کم شاهد فراخوان‌های خودروهای فروخته شده برای تعمیر و رفع نقص بودیم.

این‌گونه فراخوانی‌ها هزینه‌هایی برای خودروساز در پی دارد و ممکن است در کوتاه‌مدت ضربه‌های اعتباری برایش به همراه داشته باشد اما در درازمدت باعث ایجاد حس اعتماد بیشتر در مشتریان و اطمینان‌سازی و رضایت‌مندی می‌شود.

401

کد خبر: 789709

وب گردی

وب گردی